پوست نقشی اساسی در زیبایی صورت دارد و داشتن حلقه سیاه دور چشم، قرمزی، جای جوش و لک می تواند از شادابی و طراوت آن کم کند. برای رفع سریع این مشکلات و داشتن پوستی صاف و شفاف استفاده از کانسیلر را به شما پیشنهاد می کنیم، اما کانسیلر چیست و نحوه استفاده از آن چگونه است؟ کانسیلر ها یا تصحیح کننده های رنگ، نوعی کرم پودر فشرده رنگی و اغلب روشن هستند، که بدون غیر طبیعی جلوه دادن، زیبایی صورت را دو چندان می کند. در ادامه با ما همراه باشید تا دقیق تر درباره ی کانسیلر توضیح دهیم.

کانسیلر چیست و چه مزایایی دارد ؟

کانسیلر یا تصحیح کننده رنگی نوعی کرم رنگی بسیار فشرده است که به خوبی جای انواع جوش، لک و تیرگی دور چشم را پوشش می دهد. در صورتی که در نگاه اول کانسیلر شباهت بسیاری به کرم پودر دارد اما در واقع از آن ضخیم تر است و لک هایی که کرم پودر توانایی پوشش را ندارد، بخوبی کاور می کند. کانسیلر ها وظیفه تصحیح رنگی، زیر سازی و یک دست کردن پوست را قبل از آرایش انجام می دهند. توجه کنید که استفاده از کانسیلر های نامرغوب ممکن است به جای محو کردن تیرگی ها و لک های صورت آن ها را برجسته تر نشان دهد، به همین خاطر در انتخاب و نحوه استفاده از کانسیلر نهایت دقت را به عمل آورید و آن را از فروشگاه های معتبر خریداری نمایید.

چطور بر اساس رنگ صورت کانسیلر انتخاب کنیم؟

علاوه بر نوع پوست، رنگ پوست نیز در انتخاب و خرید انواع کانسیلر اهمیت بالایی دارد. کانسیلر ها دارای پنج تناژ رنگی متفاوت هستند که هر کدام مختص  افرادی با رنگ پوست متفاوت است. بنفش کم رنگ برای پوشاندن زردی پوست و رنگ پریدگی، کانسیلر زرد برای محو کردن رنگ بنفش مانند حلقه دور چشم یا کبودی، رنگ سبز برای پوشش قرمزی، و رنگ نارنجی برای محو کردن لکه های آبی، خاکستری، بنفش یا حلقه های زیر چشم استفاده می شود.

انتخاب کانسیلر

  • _کانسیلر نارنجی:کانسیلر نارنجی مناسب پوست های سبزه و گندمی است و لکه های تیره و روشن روی پوست را کامل محو می کند. استفاده از آن به افرادی که پوست سفیدی دارند توصیه نمی شود،؛ زیرا چهره را غیر طبیعی نشان خواهد داد.
  • _کانسیلر زرد:زرد برای محو کردن رنگ بنفش مانند حلقه دور چشم یا کبودی بکار می رود و در صورت تمایل می توان از آن به عنوان پرایمر سایه نیز استفاده کرد.
  • _کانسیلر بنفش:رنگ بنفش کم رنگ برای پوشاندن زردی پوست و رنگ پریدگی مناسب می باشد. کانسیلر بنفش زردی و بی روح بودن پوست را از بین برده و همچنین جای جوش را محو می کند.
  • _کانسیلر سبز:این کانسیلر برای خنثی کردن تن قرمز پوست استفاده می شود. اگر دارای لکه‌ های قرمز مادر زادی هستید یا قصد دارید که جوش ‌های خود را بپوشانید این کانسیلر را پیشنهاد می کنیم.
  • _کانسیلر صورتی:رنگ صورتی برای کاور کردن سایه های آبی بر روی پوست های روشن است. محصولی که خستگی را از چهره محو کرده و آن را شاداب نشان می دهد. استفاده از آن را به افراد با پوست سفید توصیه می کنیم.

راهنمای خرید انواع کانسیلر چیست؟

پس از این که متوجه شدیم کانسیلر چیست، باید با نحوه خرید آن آشنا شویم. استفاده از کانسیلر مناسب برای پوست شما، کلید داشتن آرایشی بی عیب و نقص می باشد. بهترین کانسیلر ها پوشاننده تغییر رنگ، تیرگی ها و لک های پوستی هستند. با انتخاب پایه رنگی و نوع مناسب، پوستی یکدست و یکنواخت خواهید داشت. کانسیلر خود را بر اساس نوع پوست و مشکلاتی که در پی رفعشان هستید، انتخاب کنید. اگر پوست خشکی دارید، به دنبال خرید انواع مایع با پوشش مات نباشید؛ چرا که این محصول خشکی پوست شما را دو چندان می کند.

اگر پوستی چرب با منافذ باز شده دارید، به دنبال خرید کانسیلر استیکی یا کرمی نباشید. چرا که بافت این نوع محصولات موجب مسدود و بزرگ تر شدن، منافذ پوست می شود. به علاوه آن ها عامل چرب تر و براق تر شدن پوست صورت هستند. این موارد مهم ترین اصولی است که هنگام خرید کانسیلر باید در نظر داشته باشید.

برای رسیدن به نتیجه مطلوب در تصحیح رنگی پوست، از کانسیلر های با پوشانندگی متوسط یا کم استفاده کنید. برای صورت خود کانسیلری را انتخاب کنید که دقیقاً با رنگ پایه پوست شما مطابقت داشته باشد. از خرید محصولات دارای سایه ها و تناژ رنگی (حتی به طرز نامحسوس) صورتی، سرخ، هلویی، سفید، زرد یا مسی خودداری کنید چرا که این رنگ ها در نتیجه نهایی دیده شده و به شما ظاهری غیر طبیعی می دهند.

برای پوشاندن تیرگی دور چشم کانسیلری را بخرید که یک تا دو درجه روشن تر از رنگ پوستتان است، در غیر این صورت دور چشم ها به طور غیر طبیعی سفید دیده می شوند. برای استفاده در دیگر قسمت های صورت کانسیلری دقیقا رنگ پوست یا کرم پودرتان را تهیه کنید. در صورت رعایت همین نکات ساده می توانید آرایشی کاملا بی نقص داشته باشید.

راهنمای خرید انواع کانسیلر

کانسیلر ها انواع گوناگونی دارند که به شرح زیر می باشد:

  • اول، کانسیلر کرمی:

به طور عادی کانسیلر های کرمی پوشانندگی بین متوسط تا بسیار زیادی دارند. این نوع کانسیلر اغلب به صورت ظرف های کاسه ای کوچک، پلت یا فشرده، بسته بندی می شود. کانسیلر های کرمی برای پوشانندن تیرگی دور چشم و مشکلات صورت بهترین گزینه است. پخش پذیری آن ها خوب بوده و با انگشت تمیز، اسفنج یا براش مخصوص بخوبی روی چین و چروک های پوست پخش می شوند. انواع رقیق تر نوع کرمی ممکن است بعد از پایان کار پخش شوند و به همین دلیل بهتر است همراه با پودر تثبیت کننده آرایش یا پودر فشرده استفاده شوند.

ویژگی کانسیلر کرمی:

  • _مناسب پوست های نرمال، خشک، مختلط و حساس
  • _پوشانندگی متغیر از متوسط تا بسیار زیاد
  • _با امکان انتخاب بین نوع براق و کرمی

 

  • دوم، کانسیلر مدادی:

این نوع از کانسیلر ها در واقع همان کانسیلر های کرمی هستند که برای پوشاندن نقاط کوچکتر مانند زیر ابرو یا گوشه چشم مورد استفاده قرار می‌ گیرند.

  • سوم، کانسیلر استیکی:

کانسیلر استیکی به دلیل اینکه دارای بافت نیمه جامد است، اغلب رنگدانه و بافتی ضخیم و کرمی دارد. این نوع کانسیلر را می توان به صورت خطی یا ضربه ای روی پوست زد و سپس آن را با انواع اسفنج یا براش، پخش ((Blend کرد. محصول را با انگشت تمیز یا با یک اسفنج کوچک کامل به طوری که لبه هایش مشخص نباشد کامل محو کنید. توجه داشته باشید که این نوع پوشانندگی بسیار بالایی دارد و منافذ پوست را به طور کامل مسدود می کند، به همین دلیل استفاده از آن به افراد دارای پوست چرب یا مختلط توصیه نمی شود.

ویژگی کانسیلر استیکی:

  • _مناسب پوست های نرمال، خشک و حساس
  • _پوشانندگی متغیر از متوسط تا بسیار زیاد
  • _با امکان انتخاب بین نوع براق و مات پودری

 

  • چهارم، کانسیلر مایع:

کانسیلر مایع متنوع ترین نوع کانسیلر است؛ چرا که پوشش قابل توجهی را ارائه می دهد و برای همه انواع پوست به جز خیلی خشک مناسب می باشد. طریقه ی استفاده از این مدل بسیار آسان می باشد. کانسیلر مایع برای پوشاندن جوش ها بهترین گزینه است؛ چرا که کم تر از دیگر مدل ها روی صورت حالت کیکی می شود و کم تر سطح منافذ را می بندد، اتفاقی که در کانسیلر های استیکی بسیار شایع است.

همچنین استفاده از آن در نواحی دارای خط و خطوط نتیجه مطلوبی دارد؛ چرا که بافت نازکش باعث می شود در همه قسمت ها بخوبی پخش شود. توجه داشته باشید که با توجه به عمق چین و چروک ها گاهی ممکن است این اتفاق نیفتد. کانسیلر های مایع با پوشش مات دوام بیشتری نسبت به نمونه هایی دارند که پوششان براق است.

کانسیلر های مایع با جلوه درخشان بیشتر روی صورت حرکت کرده و احتمال دارد که بعد از پایان کار پخش شوند، اما روی پوست طبیعی تر دیده می شوند. کانسیلر های مایع درخشان انتخاب فوق العاده ای برای استفاده دور چشم هستند، این محصولی تیرگی های دور چشم را پوشانده و درخشندگی زیبایی به چشم ها می دهد. البته در صورتی که درخشندگی ملایم و لطیفی داشته باشد،‌ استفاده از محصولات بسیار اکلیلی اصلا پیشنهاد نمی شود.

خواص استفاده از کانسیلر مایع چیست؟

  • _مناسب برای پوست های نرمال، مختلط، چرب، حساس و مستعد آکنه
  • _پوشانندگی متوسط از ملایم تا بسیار زیاد
  • _با امکان انتخاب نوع خیلی براق، براق، درخشان ملایم، نیمه مات و مات

کدام نوع کانسیلر برای تیرگی زیر چشم مناسب است؟

بهترین ابزار آرایشی برای پوشاندن تیرگی دور چشم کانسیلر مایع است. کانسیلری که برای پوشاندن تیرگی زیر چشم استفاده می ‌شود، باید یک درجه روشن تر از رنگ پوست یا کرم پودر صورت باشد. همچنین بهتر است کانسیلر زیر چشم را با اپلیکاتور یا برس مخصوص زیر چشم پخش کنید. کانسیلر زیر چشم را به‌ صورت مثلثی، روی پوست خود بمالید.

کانسیلر چه کاربرد هایی دارد؟

اغلب ما از گریم بر روی پوستمان خوشمان نمی ‌آید ولی از اینکه با ابزار ساده ‌ای همچون کانسیلر بتوانیم خودمان را گریم کنیم برایمان رویاست. اگر فکر می ‌کنید توان انجام اینکار را ندارید بهتر است بدانید این محدودیت را ذهنتان برایتان ایجاد کرده، چون به قول یک بزرگی هیچکس مثل خودمان آگاه به نواقص چهره ما نیست. با این پیش درآمد باید بگوئیم کاربرد کانسیلر ها گریم کردن شما به شیوه و با ابزاری جادویی و بسیار ساده است. این محصول به خوبی قادر است عیوب چهره شما را استتار و محو ساخته و در عوض نکات مثبت را در چهره‌ تان دو چندان کند. در ادامه به صورت موردی به معجزات شگفت ‌آور کانسیلر می ‌پردازیم تا بتوانید به خوبی درک کنید از این کرم ریزه میزه می ‌توانید چه توقعات باورنکردنی داشته باشید.

کاربرد کانسیلر

اول، کاربرد کانسیلر در رهایی از لک ‌های پوستی، جای جوش و زخم:

اگر به دنبال درمان ریشه ‌ای برای از میان برداشتن جای جوش، لک و زخم‌ های صورت خود هستید بسیار عالی است، ولی مطمئنا می‌ دانید که پروسه درمان این اختلالات پوستی زمان بر است. به نظرتان منطقی است تا کامل شدن درمانتان صبر کنید یا اینکه بهتر است در طول این مدت از ابزارهای آرایشی برای رهایی از این ناهمگونی‌ استفاده کنید؟ کانسیلر ها به دلیل مقابله با این مشکلات پوستی اختراع شدند، آن هم زمانی که خبری از شیوه‌ های درمانی به نام میکرودرم، میکرونیدلینگ و جوانسازی پوست نبود. اگر قبلا برای خلاصی از لک‌ های پوستتان به استفاده چندین لایه‌ ای از کرم ‌پودر می ‌پرداختید و ظاهرتان را بیش از اندازه مصنوعی می ‌کردید، در حال حاضر می‌ توانید با انتخاب کانسیلر ها به آسانی این تضاد رنگی را پوشش داده و پوستتان را صاف و یکدست کنید.

دوم، کاربرد کانسیلر زیر چشم در رفع تیرگی و چین و چروک و مرهمی بر چشم‌ های خسته:

تعدادی از بازیگران کانسیلر زیر چشم را مرهمی بر چشم ‌های خسته خودشان بیان کرده‌ اند و آن را راهی برای رهایی از علائمی همچون تیرگی، چین و چروک و علائم خستگی می ‌دانند. به عبارتی دیگر می ‌توان کانسیلر را مرهمی بر زخم ‌های روحی و جسمی بیان کرد. بسیاری از افراد به سبب مشکلات پوستی خود از جمله تیرگی دور چشم به شدت مورد آزار روحی قرار دارند و به نظر می رسد کانسیلر زیر چشم می تواند این مشکل را به آسانی برایشان رفع کند.

سوم، کاربرد کانسیلر در استتار و پوشش عیوب صورت:

ریحانا را قطعا می ‌شناسید و به غیر از صدا، از چهره این خواننده هم به احتمال زیاد خوشتان می ‌آید. براساس اعلام روزنامه هالیود بوز در سال ۲۰۱۹  این خواننده در لیست ده زن زیبای جهان قرار گرفته است. جالب است بدانید ریحانا هم برای استتار عیوب چهره‌ اش از کانسیلر استفاده می‌ کند، البته این را خود او در تبلیغ برندش با نام فیفتی و در یکی از ویدیوهایش عنوان کرده است. او می گوید: همانطور که می ‌دانید من پیشانی بلندی دارم و به همین خاطر همیشه در زمان میکاپ پیشانی ‌ام را با استفاده از کانسیلر کوچکتر نشان می‌ دهم. سعی کردیم ابتدا از یکی از زیباترین زنان جهان برایتان بگوبیم تا فکر نکنید زیبایی تنها مختص چهره‌ های بی نقص است. برخی از افراد به صورت طبیعی داری بینی بزرگ، لبانی نازک، پیشانی پهن یا چشمان بی حالت و ریز هستند و بنا به هر سببی دلشان نمی ‌خواهند زیر تیغ جراحی قرار گیرند. اما اینکه با کمک آرایش بتوانند این عیوب را استتار و در اصطلاح کاور کنند خبر خوشحال ‌کننده ‌ای برایشان است. اگر شما هم در دسته این افراد قرار دارید از استفاده از کانسیلره ا در زمان آرایش غافل نشوید .

چهارم، کاربرد کانسیلر در یهتر شدن میکاپ:

تاکنون چند بار در حین کشیدن خط چشم دستتان لغزیده و تمام زحمتتان به باد رفته؟ مطمئنا تعداد این اتفاق را به خاطر نمی‌ آ‌ورید؛ چرا که به کرات این حادثه را تجربه کرده‌ و حساب آن از دستتان در رفته، ولی احساس ناخوشایند ناشی از این اتفاق را به خاطر دارید. حال که این تجربه را مرور کردیم بهتر است بدانید کانسیلر ها حاضرند تا شما دیگر این احساساسات ناخوشایند را تجربه نکنید. شما با کمک کانسیلر زیر چشم می ‌توانید هر جای خطایی داشتید آن را محو و آرایشتان را بهبود بخشید. استفاده از کانسیلر زیر چشم تنها به این موضوع ختم نمی ‌گردد چنانچه آرایشگر حرفه‌ ای نیستید و نمی ‌توانید خطوطی متقارن در بالا و پایین چشمتان ایجاد کنید باز هم کانسیلر ها در نقش ناجی ‌‌گر شما خواهند بود. شما می‌ توانید هر جا از ضخامت و طول خط چشمتان ناراضی هستید با کمک کانسیلر این خطوط را به شکل دلخواهتان در بیاورید.

کانسیلر چیست

پنجم، مورد بعدی که باید در مورد کانسیلر ها بدانید عملکرد تثبیت ‌گری آن ها در آرایش است:

برای اینکه این عملکرد را برایتان بیشتر توضیح دهیم چند موقعیت اضطراب آور را با هم مرور می ‌کنیم. فرض کنید در یک جلسه رسمی قرار دارید و یک جرعه آب می ‌نوشید و رد رژ بر روی لیوان باقی می‌ ماند و نگاه ‌ها را به سمت شما جلب می ‌کند. باید در مهمانی حاضر شوید ولی هنور نرسیده آرایش بر لبانتان رنگ می ‌بازد و جلوه‌ مورد انتظار شما را دیگر ندارد. در این موارد به جای نگرانی و احساس خجالت بهتر است قبل از استفاده از رژ به لبانتان کانسیلر بزنید تا ضمن ثبات بخشیدن به آرایش، جلوه‌ ای فوق‌ العاده‌ به لبان خود بخشیده باشید. فراموش نکنید لبان شما دومین مرکز توجه اشخاص به چهره ‌تان هستند، پس تاثیر آنرا با استفاده همزمان کانسیلر و رژ دوچندان سازید. البته کانسیلر ها برای ماندگارتر کردن سایه چشم‌ هم مورد استفاده قرار می گیرند. استفاده از این محصول قبل از سایه زدن موجب می ‌شود رنگ پشت پلکتان دیگر تاثیری در رنگ سایه نداشته و سایه آنگونه که باید و شاید خود را نشان دهد.

ششم، کاربرد کانسیلر در ایجاد چشمانی افسونگر:

به نظرتان یکی از رازهای جذابیت چشم‌ ها به غیر از خوش حالت بودن آن چه چیزی می تواند باشد؟ مطمئنا بیشتر شما به مژه‌هایتان فکر کردید. اگر از مژه ‌های کم پشت و کوتاهی برخوردارید بهتر است بدانید یکی از رمز و رازهای بلندی و پر بودن مژه ‌ها کانسیلر ها هستند. یکی از کارهایی که می ‌توانید برای تاثیر این خرده موهای کوچک ولی فوق ‌العاده تاثیرگذار در آرایش چشم‌ ها انجام دهید زدن کانسیلر قبل از ریمل می باشد. برای اینکار با کمک براش مخصوص کانسیلر را بروی مژه‌ ها قرار داده و صبر کنید تا خشک شود. بعد از آن ریمل را بر روی مژه‌ های خود قرار دهید و از دیدن مژه ‌های به مراتب حجیم ‌تر و زیبا تر لذت ببرید. قبل از استفاده از این شیوه به شما این مژده را بدهم قرار است با تاثیر اینکار شگفت ‌زده شوید.

هفتم، مورد بعدی به مکمل زیبایی چشمانتان یعنی ابرو بر ‌می ‌گردد:

تا به حال دقت کردید کسانی که ابروهای خط‌ دار و در اصطلاح تمیزی دارند چقدر آرایششان دلنشین ‌تر است. شما هم می ‌توانید با کمک کانسیلر مدادی به ابروی زیبای خود دست یابید. با کمک این مدل کانسیلر می ‌توانید هر جا در اطراف ابرو و چشمتان شاهد پخش شدن مداد یا ریمل هستید آن را تمیز کنید. احتمال دارد موقع خواندن این جمله به یاد ریزش همیشگی مداد در نقطه ‌ای که غده اشکی چشم قرار دارد افتاده باشید. ریزش مداد چشم در این ناحیه تبدیل به نقطه من شده بود که خوشبختانه بعد از آشنایی با کانسیلر این مشکل به صورت کامل رفع شد.

نحوه ی استفاده از کانسیلر چیست؟

تا به این جا دیدیم که کانسیلر چیست و چگونه باید محصولی متناسب با پوست و خواسته هایمان را انتخاب کنیم. هر نوع کانسیلر صورتی را که انتخاب کنید، نحوه استفاده از آن تفاوتی نخواهد داشت. تمامی انواع پوست باید قبل از استفاده، صورت خود را با مرطوب کننده، آبرسانی کنند تا دوام و ماندگاری آرایش (به ویژه پرایمر) بر روی پوست شان افزایش یابد. اگر شما پوستی نرمال یا چرب دارید، آبرسانی سبک و مات بهترین نتیجه را در آرایشتان خواهد داشت.

  • _اگر قصد استفاده همزمان از کانسیلر و کرم پودر را دارید، ابتدا کرم پودر را به صورت زده و پس از جذب و خشک شدن کامل آن به سراغ کانسیلر آرایشی بروید.
  • _کانسیلر را با انگشتان تمیز، برس یا اسفنج بر روی مناطقی از پوست که رنگ متفاوتی دارند، تیرگی ها و یا نواقص پوستی قرار دهید و به آرامی و ضربه وار آن را پخش کنید. تا زمانی که هیچ خط مشخصی بین کانسیلر و پوست یا کرم پودر شما وجود نداشته باشد، این کار را ادامه دهید.
  • _کانسیلر های مایع، کرمی یا با حالتی بین کرمی و پودری نباید بر روی پودر فیکس آرایش یا پودر های فشرده استفاده شوند؛ چرا که ممکن است روی صورت ماسیده شوند. اگر می خواهید از پودر تثبیت کننده بزنید، ابتدا کانسیلر را به پوست زده و صبر کنید تا کامل خشک شود.
  • _در نهایت، کار خود را با پودر تثبیت کننده به پایان برسانید. ممکن است فکر کنید که کانسیلر های مات نیازی به پودر تثبیت کننده ندارند و بافت خودشان به قدر کافی مات و بادوام است. خودتان می توانید یکبار آن را با پودر و بار دیگر بدون آن امتحان کرده و ماندگاری و دوامشان را با یکدیگر مقایسه نمایید.

درباره ی کانسیلر چه می دانید؟

حواستان باشد هنگام استفاده از کانسیلر در بخش های دور چشم، سعی کنید از محصولی با درخشش ملایم استفاده نمایید. همچنین می توانید برای زیباتر شدن، کمی هایلاتر با برق ملایم بر روی آن بزنید تا درخشش و جذابیت چشمانتان دو چندان شود.

چه زمانی از کانسیلر استفاده کنیم؟

برای پوشاندن تیرگی زیر چشم بهتر است قبل از زیر سازی پوست یا استفاده از کرم پایه، کانسیلر دور چشم را بزنید و در حالت کلی ابتدا از یک آبرسان یا مرطوب کننده زیر کانسیلر استفاده کنید. اما برای پوشاندن لک ‌های پیری و جوش صورت می‌ توانید ابتدا فونداسیون یا کرم پایه را روی پوست پخش کنید و سپس کانسیلر بزنید.

ترفند های استفاده از کانسیلر صورت چیست؟

  • _هنگام زدن کانسیلر (مانند دیگر بخش های آرایش) باید در محیط نور کافی وجود داشته باشد تا به میزان کافی از آن را استفاده نمایید. برای پوشاندن تیرگی های دور چشم کانسیلر را با براش یا اسفنجی کوچک به شکل مثلث زیر چشم خود بکشید و سپس با براش یا اسفنجی بزرگ تر آن را بخوبی محو نمایید تا تمام سطح زیر چشم پوشانده شود.
  • _می توانید از کانسیلر ها برای پوشاندن جای جوش و لک های روی پوست بدن نیز استفاده کنید. کمی کانسیلر هماهنگ با رنگ پوستتان را روی لک ها زده و آن را بخوبی محو کنید. برای طبیعی تر شدن هرچه بیشتر پوست می توانید کمی پنکک هم روی آن بزنید. برای پشگیری از پخش شدن رژ لب (بخصوص رنگ های جیغ و قرمز) ثابت شدن شکل لب و حجم دادن به لب ها کمی از کانسیلر را به دور لبتان بزنید.
  • _برای جلوگیری از کیکی شدن کانسیلر مخصوصا در نواحی زیر چشم اسفنجتان را مرطوب کنید یا پس از تمام شدن کار، دستمال کاغذی تا شده ای را زیر چشمتان قرار داده با ملایمت روی آن دست بکشید، تا اضافه های آرایشتان کاملا گرفته شود.
  • _از دیگر کاربردهای آن باید به تمیز کردن ابروها اشاره کرد. با کانسیلر ابروهای خود را قاب کرده و آن ها را تمیزتر و برجسته تر نشان دهید. کانسیلر را در بالا و پایین ابروهای خود بزنید.
  • _مخفی کردن اشتباهات آرایشی دیگر کاربرد کانسیلر است. گاهی استفاده از آن بهتر از این است که با پخش کردن و پاک کردن، پوست کثیف شده و دوباره اصلاحات انجام شود.

براش کانسیلر چیست؟

قلم موها یا براش های آرایشی یکی از تکنیکی ترین و بهترین روش ها برای پخش ایده آل هر بخش از آرایش بر چهره شما هستند و این نکته برای براش کانسیلر نیز صدق می کند. اگر برایتان سوال پیش آمده که براش کانسیلر برای چیست باید بگوییم که قلمویی باریک، محکم و کمی مخروطی شکل است که برای استفاده بسیار دقیق از کانسیلر بکار می رود.

فرق پرایمر و کانسیلر با کرم پودر چیست ؟

با توجه به تنوع گسترده لوازم آرایشی، تشخیص این که ما به کدام محصول احتیاج داریم و هر یک از آن ها چه کاربردی دارند، کمی دشوار است. در ادامه به بررسی تفاوت کرم پودر، کانسیلر و پرایمر را بررسی کرده و کاربرد جداگانه هریک را خواهیم پرداخت:

پرایمر، اولین گام در پایه آرایش:

پرایمر اولین اقدامی است که برای پایه آرایش و بیس پوست انجام می شود. پرایمر خط و خطوط صورت را پوشانده و منافذ را محو می کند. پس از استفاده این محصول پوست صاف و آماده آرایش شده که البته ماندگاری و دوام آرایش بر روی آن بیشتر از حالت عادی خواهد بود.

کرم پودر، گام دوم در آرایش پوست:

کرم پودر تمام صورت را پوشش داده و آن را صاف و مخملی می سازد. اگرچه برخی افراد در دومین گام از کانسیلر و سپس از کرم پودر استفاده می کنند اما بهترین حالت زدن کرم پودر و بعد از آن کانسیلر است.

کانسیلر، تمام کننده پوشش صورت:

بعد از زدن کرم پودر و پرایمر پوستتان فوق العاده خواهد بود، اما برای زیبایی هرچه بیشتر، پوشاندن قرمزی صورت، لک ها و حلقه سیاه دور چشم بهترین گزینه استفاده از کانسیلر است.

درباره الهه حسینی

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *