هایفو یک روش پزشکی است که از امواج اولتراسوند برای درمان برخی شرایط مانند چین و چروک استفاده می کند. این یک روش کم تهاجمی است.

ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی از اسکن سونوگرافی منظم برای چندین هدف تصویربرداری استفاده می کنند. اولتراسوند از امواج صوتی با فرکانس بالا برای ایجاد تصاویر یا ویدیوهای بلادرنگ از اندام های داخلی یا سایر بافت های نرم استفاده می کند. اما هایفو تصاویر تولید نمی کند. در عوض، امواج صوتی با شدت بالا و بسیار متمرکز با بافت های هدف در بدن شما تعامل می کنند تا آنها را تغییر داده یا از بین ببرد.

کارکردش شبیه به این است که چگونه یک ذره بین نور خورشید را روی یک هدف متمرکز می‌کند. در HIFU، بسیاری از پرتوهای اولتراسوند بر روی ناحیه بافتی که نیاز به درمان دارد، متمرکز می شود. انرژی بسیار متمرکز حاصل از سونوگرافی باعث افزایش دمای بافت می شود و گرما ناحیه بافت مورد نظر را از بین می برد.

چرا باید هایفوتراپی انجام دهیم

ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی از HIFU استفاده می کنند زیرا غیر تهاجمی و به طور کلی ایمن تر از سایر انواع درمان است. نیازی به برش جراحی در بدن شما ندارد و از اشعه استفاده نمی‌کند. این روش می‌تواند دقیقاً بافت های بیمار را هدف قرار دهد و بافت های سالم غیر هدف را بدون آسیب باقی بگذارد.

این کار اغلب یک روش سرپایی با زمان بهبودی کوتاه است. معمولاً می توانید ظرف چند روز به سر کار یا روال معمول خود بازگردید. هایفو برای درمان پزشکی خطر عوارض بسیار کمی دارد. در برخی موارد، می تواند باعث سوختگی پوست شود، اما حتی بروز این عارضه هم نادر است.

طبق گزارش انجمن جراحی پلاستیک زیبایی آمریکا، محبوبیت روش‌های غیرجراحی مانند هایفوتراپی در سال 2017 تا 4.2 درصد افزایش یافته است.

این درمان‌های کمتر تهاجمی دوره نقاهت کوتاه‌تری نسبت به گزینه‌های جراحی دارند، اما نتایجی که ارائه می‌دهند دوام طولانی مدتی ندارند و عارضه های شدید را بهبود کامل نمیبخشند. به همین دلیل، متخصصان پوست هایفو را فقط برای علائم خفیف تا متوسط یا اولیه پیری توصیه می کنند.

پوست ما به دلایل زیر با افزایش سن به هایفو نیاز پیدا می‌کند:

دستگاه هایفو خانگی

از دست دادن کلاژن و الاستین

کلاژن و الاستین دو پروتئین جدایی ناپذیر هستند که ساختار، استحکام و قابلیت ارتجاعی پوست ما را افزایش می دهند. با افزایش سن، تولید این پروتئین ها کاهش می یابد و منجر به از دست دادن استحکام و قابلیت ارتجاعی پوست می شود. فیبرهای کلاژن ضعیف‌تر و کمتر می‌شوند و فیبرهای الاستین توانایی خود را برای برگشت به عقب از دست می‌دهند و در نتیجه افتادگی و سستی ایجاد می‌کنند.

کاهش ضخامت پوست

با افزایش سن، پوست به طور طبیعی نازک‌تر و شکننده‌تر می‌شود. این نازک شدن به دلیل کاهش تولید کلاژن و همچنین کاهش تعداد سلول های چربی و روغن های طبیعی در پوست رخ می دهد. پوست نازک بیشتر مستعد افتادگی و چین و چروک است.

 

تضعیف عضلات صورت

عضلات صورت نقش مهمی در حمایت از پوست و حفظ سفتی آن دارند. با گذشت زمان، این ماهیچه ها می توانند ضعیف شوند، تن خود را از دست بدهند و در حمایت از ساختار پوست کارآمدتر شوند. ضعیف شدن ماهیچه های صورت به افتادگی و افتادگی پوست کمک می کند.

 

نیروی گرانش!

گرانش نیروی ثابتی است که در طول زندگی بر بدن اثر می گذارد. با افزایش سن، اثرات جاذبه بیشتر آشکار می شود و پوست را به سمت پایین می کشد. با گذشت زمان، این نیروی گرانشی باعث کشیدگی و افتادگی پوست می‌شود، به‌ویژه در مناطقی که مستعد افتادگی هستند، مانند گونه‌ها، مچ پا و گردن.

 

عوامل محیطی و انتخاب سبک زندگی

قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید، سیگار کشیدن و تغذیه نامناسب می تواند بر روند پیری تأثیر بگذارد و به افتادگی پوست کمک کند. اشعه ماوراء بنفش خورشید به فیبرهای کلاژن و الاستین آسیب می رساند، در حالی که سیگار جریان خون را کاهش می دهد و تولید کلاژن را مختل می کند. انتخاب سبک زندگی ناسالم همچنین می تواند منجر به استرس اکسیداتیو و التهاب شود و ساختار و خاصیت ارتجاعی پوست را به خطر بیندازد.

 

عوامل ژنتیکی

استعدادهای ژنتیکی می‌توانند روی پیری پوست و میزان مستعد افتادگی آن تأثیر بگذارند. برخی از افراد ممکن است ژن‌های ارثی داشته باشند که به از بین رفتن خاصیت ارتجاعی و استحکام پوست کمک می‌کنند و با افزایش سن بیشتر مستعد افتادگی پوست می‌شوند.

مزایای استفاده از هایفو خانگی

درمان با هایفو یک روش درمانی بسیار نتیجه بخش است. شما میتوانید با تهیه یک دستگاه هایفو خانگی خودتان این در مان را در خانه انجام دهید. برای خرید دستگاه هایفو خانگی به آمستریس سنتر مراجعه کنید.

 

پیشرفت های اخیر در فناوری هایفو این امکان را فراهم کرده است که این درمان را به روال مراقبت در منزل خود بیاورید. دستگاه های هایفو خانگی در حال حاضر در بازار موجود است و به شما این امکان را می دهد که از مزایای فناوری هایفو در خانه خود لذت ببرید. استفاده از دستگاه هایفو در منزل مقرون به صرفه و راحت است، زیرا می توانید بدون نیاز به مراجعه به کلینیک، درمان ها را در برنامه خود قرار دهید.

دستگاه های هایفو خانگی ایمن و آسان برای استفاده هستند، اما پیروی از دستورالعمل های ارائه شده برای اطمینان از نتایج بهینه ضروری است. قبل از استفاده از دستگاه هایفو خانگی، مهم است که پوست خود را با تمیز کردن کامل آن و پرهیز از هرگونه محرکی که می تواند باعث قرمزی یا التهاب شود، به درستی آماده کنید. همچنین مهم است که با شدت کم شروع کنید و به مرور زمان قدرت را افزایش دهید. توصیه می شود برای جلوگیری از مصرف بیش از حد، درمان ها را بیش از دو بار در هفته انجام دهید. با استفاده صحیح و اقدامات احتیاطی، دستگاه های هایفو در خانه می‌تواند مکملی عالی برای روتین مراقبت از پوست شما باشد.

سوالات متداول

آیا هایفو خانگی موثر است؟

دستگاه های HIFU قابل حمل و خانگی برای درمان ضد پیری و صاف کردن پوست استفاده می‌شود. این محصول یک روش ایمن و موثر برای سفت کردن پوست صورت در منزل به حساب می آید.

 

آیا دستگاه هایفو خانگی اثرگذار است؟

مطالعات زیادی در مورد دستگاه هایفو انجام شده است و نتایج نشان می دهد که دستگاه هایفو واقعا کار می کند. هنگامی که از دستگاه هایفو استفاده می کنید، مطمئناً می توانید فرکانس هایفو و گرمای آن را احساس کنید که به شما امکان می دهد بدانید که کار می کند. می تواند برای سفت شدن و تقویت پوست موثر باشد.

چرا هایفو ارزان است؟

هایفو یک روش غیر جراحی است که نیاز به تجهیزات پرهزینه جراحی، بیهوشی و دوره های نقاهت طولانی را از بین می برد. این رویکرد غیرتهاجمی به طور قابل توجهی هزینه کلی درمان را کاهش می دهد و آن را به گزینه ای مقرون به صرفه برای بسیاری از افراد تبدیل می کند.

آیا هایفو خانگی ایمن است؟

هایفو بسیار موثر است و برای درمان های خانگی با استفاده از دستگاه هایفو قابل حمل کاملاً ایمن است، پیروی از چند دستورالعمل قبل و بعد از درمان به موثرترشدن آن کمک می‌کند.

 

 

 

درباره editor

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *