میکرودرم یک درمان لایه برداری است که لایه های بیرونی پوست مرده را از بین می برد، که به صاف شدن بافت پوست و محو شدن هایپرپیگمانتاسیون مانند اسکار آکنه و ملاسما کمک می کند. میکرودرم را می توان در مطب با یک پزشک یا متخصص زیبایی  و یا حتی در خانه انجام داد و معمولاً با یک لایه بردار دستی انجام می شود که یا با ذرات بسیار ریز کریستال پوست شما را از بین می برد یا با یک سر اپلیکاتور روکش شده.

طرز استفاده از میکرودرم بخوردار خانگی

میکرودرم بخوردار خانگی هم از روش‌های مشابهی با میکرودرم های کلینیک استفاده می‌کند (نوک‌های روکش‌شده در دستگاه‌های مکش مانند خلاء یا اسکراب‌های میکروکریستالی) اما اغلب شدت کمتری دارد، زیرا نوک‌ها یا کریستال‌ها به اندازه مدل صنعتی ریز یا قوی نیستند.

از آنجایی که قدرت آن کمی کمتر است، می‌تواند تا سه ماه از جلسات هفته‌ای یک بار در خانه طول بکشد تا بافت پوست شما به طور موثر صاف شود (در مقایسه با شش جلسه یک بار در هفته که نیاز دارید). برای میکرودرم در مطب). بنابراین، در نهایت، مشاهده نتایج مشابه در خانگی ممکن است تا دو برابر بیشتر از حد معمول طول بکشد.

میکرودرم به طور کلی برای پوست شما خوب و البته ایمن است اگر به درستی انجام شود (به این معنی که دستورالعمل های مربوط به هر ابزار یا محصول را دنبال می کنید و حداکثر هفته ای یک بار آن را انجام دهید).

اگر پوست بسیار حساس، جوش های آکنه فعال یا بیماری های پوستی خاصی (مانند اگزما، روزاسه یا کراتوز پیلاریس) دارید، باید از انجام میکرودرم در خانه خودداری کنید. محصولات شن و لایه برداری قوی میکرودرم می تواند باعث شعله ور شدن و تحریک التهابی شود، به همین دلیل است که همیشه باید ابتدا با یک متخصص پوست مشورت کنید.

میکرودرم بخوردار

فواید میکرودرم بخوردار

صرف نظر از اینکه از چه نوع تجهیزات میکرودرمی استفاده می کنید، اثرات یکسان است. لایه های ناهموار و مرده پوست شل شده و برداشته می شوند. با گیرکردن سلول های مرده کمتر روی صورت، لک ها کاهش می یابد. لک‌هایی مانند جوش‌های سرسیاه و جوش‌ها می‌توانند نتیجه مسدود شدن منافذ پوست باشند که کثیفی، چربی، آرایش و آلاینده‌های محیطی را به دام می‌اندازند.

سپس سلول‌های مرده پوست این ماده را در منافذ به دام می‌اندازند و در حالی که بدن تلاش می‌کند این مواد را حذف کند، منجر به التهاب می‌شود. در حالی که خدمات سنتی صورت اغلب دارای برخی از عناصر لایه برداری است، تأثیر یکسانی ندارد و در از بین بردن تمام ضایعات آن چندان مؤثر نیست.

 

میکرودرم بخوردار نه تنها لایه برداری قدرتمندی را انجام می دهد، بلکه به پوست کمک می کند تا کلاژن بیشتری را با استفاده از آن در طول زمان تولید کند. کلاژن ماده ای در بدن ما است که در کنار سایر کاربردها، به ایجاد ظاهری صاف و جوان به پوست کمک می کند.

با افزایش سن، کلاژن بدن شما تجزیه می شود و در نتیجه پوست شل تر و بافت پوست ناهموارتر می شود. با تشویق بدن به ساخت کلاژن بیشتر، میکرودرم ابریژن می‌تواند ظاهری صاف‌تر به پوست بدهد. اگر احساس می کنید پوست شما ناهموار، شل و دارای خطوط و چین و چروک های قابل مشاهده است، میکرودرم می تواند ابزار قدرتمندی برای شما باشد.

سایر فواید میکرودرم شامل مواردی است که اغلب در خدمات استاندارد صورت یافت می‌شود، مانند افزایش گردش خون در پوست، کاهش اندازه منافذ، یکنواخت‌تر شدن چهره، و کاهش دید آسیب‌های ناشی از نور خورشید و زخم‌های سطحی.

میکرودرم بخوردار

میکرودرم بخوردار

از آنجایی که میکرودرم ابریژن درمانی کمی تهاجمی تر از درمان صورت است، برای همه توصیه نمی شود، زیرا می تواند عوارض جانبی داشته باشد. بسته به نحوه استفاده متخصص زیبایی از تجهیزات میکرودرم ابریژن، ممکن است قرمزی، کبودی خفیف و مقداری تورم را تجربه کنید، اما همه این موارد باید ظرف چند ساعت تا چند روز برطرف شوند. ممکن است بعد از درمان میکرودرم ابریژن پوست شما خشک تر و پوسته پوسته تر از حد معمول باشد، بنابراین حتما از مرطوب کننده پوست حساس با کیفیت بالا استفاده کنید و آب اضافی بنوشید.

 

اگر احساس می کنید که می توانید صورتی شاداب تر و جوان تر داشته باشید، یا نگرانی های مداوم پوستی مانند آکنه دارید، میکرودرم می تواند راه حلی باشد که به دنبال آن بودید. بر خلاف لایه برداری های شیمیایی صورت، میکرودرم می تواند برای پوست شما ایمن تر باشد و منع مصرف کمتری دارد.

نتایج همچنین سریعتر از لایه برداری شیمیایی و قابل مشاهده تر از لایه برداری معمولی صورت است. میکرودرم ابریژن می تواند به طیف وسیعی از انواع پوست و نگرانی ها، از پاکسازی آکنه و کاهش منافذ مسدود شده تا ضد پیری و کاهش خطوط ریز کمک کند.

اکثر مدل‌های جدیدتر، مانند مدل میکرودرم بخوردار که می‌توانید در هلدینگ آمستریس سنتر خریداری کنید، اثربخشی و فایده بیشتری برای پوست شما دارند تا نقص‌های آن را از بین ببرند.

ویژگی‌های دستگاه میکرودرم بخوردار

اگر بخواهیم در خصوص درمان پوست واقع‌بین باشیم لایه‌بردارهای شیمیایی به ما کمک می‌کنند تا پوستی فوق‌العاده صاف و روشن داشته با این حال، به همان اندازه که این مواد مراقبت از پوست را دوست داریم، اسیدها/ مواد فعال و غیره تنها راه حل از بین رفتن جوش های سرسیاه، لکه های خشک و بافت ناهموار پوست نیستند و شما به چیزی بیش از آن هم نیاز دارید.  به عنوان مثال، میکرودرم بخوردار یک تکنیک لایه برداری است که سلول های مرده پوست را پاک می کند.

در حالی که میکرودرم معمولاً در مطب و کلینیک های زیبایی با ابزاری که با کریستال های میکرو الماس پوشانده شده انجام می شود، میکرودرم بخورددار خانگی هم از طریق دستگاه ها و اسکراب های صورت همان تاثیرگذاری را دارد. این دستگاه میکرودرم بخوردار علاوه بر تمام مزایایی که برای پوست دارد ویژگی‌های زیر را هم دارد:

  • منبع انرژی: باتری قابل شارژ
  • کابل شارژ قیف و ظرف مخصوص برای پر کردن مخزن آب دستگاه
  • چهار عدد سری
  • طراحی ارگونومیک
  • باتری قابل شارژ با ظرفیت ۶۰۰ میلی‌آمپر ساعت دارای بخار دارای امکان اسپری صورت دارای محفظه آب

میکرودرم بخوردار

سوالات متداول

بهترین نوع میکرودرم بخوردار چیست؟

میکرودرم بخوردار از یک دستگاه دستی با نوک الماس پوشانده شده استفاده می کند که به آرامی سطح پوست را لایه برداری می کند. نوک الماس سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد، در حالی که سیستم خلاء آنها را از بین می‌برد و پوستی صاف‌تر و درخشان‌تر نشان می‌دهد.

 

آیا میکرودرم واقعاً کار می کند؟

این همان چیزی است که به دنبال آن هستید، میکرودرم بخوردار ممکن است گزینه خوبی برای شما باشد. این یک روش کم تهاجمی برای لایه برداری سلول های مرده یا آسیب دیده پوست است. می‌تواند پوست صاف‌تر و روشن‌تری را نشان دهد و خطوط ریز، لکه‌های پیری یا اسکارهای روشن را کاهش دهد.

 

ماندگاری نتایج میکرودرم چقدر است؟

اثرات درمان معمولاً حدود 1 ماه باقی می ماند. مدت زمان ماندگاری نتایج بسته به سن شما و میزان پاسخگویی شما به درمان متفاوت است، اما برای اکثر بیماران معمول است که هر 4 هفته یک بار درمائن انجام دهند.

آیا می توانم هر روز  از میکرودرم استفاده کنم؟

دفعات درمان شما به نوع پوست خاص، شرایط پوستی و اهداف شما بستگی دارد، اما به طور کلی، یک درمان میکرودرم هر ۲ تا ۴ هفته به مدت ۳ تا ۶ جلسه توصیه می شود.

 

 

 

درباره editor

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *