تخم کتان چیست؟ چگونه از ماسک صورت تخم کتان برای بهبود پوست‌مان استفاده کنیم؟ این سوالات قطعا شما را نیز درگیر کرده است. این روزها مردم دوباره برای درمان های پوستی به طبیعت بازگشته اندو سعی دارند با استفاده از محصولات طبیعی و خانگی به درمان بپردازند.

در این مقاله قرار است با تخم کتان و مزایای آن بیشتر آشنا شویم و ببینیم ماسک صورت تخم کتان چه فوایدی برای ما دارد. پس تا انتها با ما همراه باشید.

بذر کتان یک غذای فوق العاده است! این ماده مغذی، همه کاره و مفید است. فرهنگ‌ها و تمدن های مختلفی در طول زمان از این دانه استفاده میکردند، در حال حاضر نیز استفاده از این دانه رو به افزایش است زیرا مردم خواص درمانی و تأثیرات درخشان آن بر سلامت پوست را دوباره کشف کرده اند.

بیایید بررسی کنیم چرا تخم کتان می توانند به پوستی سالم تر و درخشان تر منجر شوند  و چگونه می توانید از این ابر غذای گیاهی برای پوست خود نهایت استفاده را ببرید.

شفافیت طبیعی پوست خود را با استفاده از این محصول طبیعی برگردانید. بسیاری از افرادی که به عنوان اینفلوئنسر و بلاگر در شبکه های اجتماعی فعالیت میکنند معتقدند تاثیر استفاده از ماسک صورت تخم کتان در عرض 2 هفته روی صورت شان ظاهر شده است.

فواید ماسک تخم کتان برای صورت

ماسک صورت تخم کتان برای پوست شما مفید است زیرا سرشار از فیبر است. فیبر تخم کتان می تواند با بهبود آبرسانی پوست به حفظ سلامت پوست کمک کند. دانه کتان دارای فیبر طبیعی بسیار بالایی است که برای آبرسانی و تسکین پوست کار می کند، همچنین آنتی اکسیدان های آن می توانند از پیری جلوگیری کنند.

این اثربخشی ماسک صورت تخم کتان به دلیل اثر سفت کننده موقت پوست با بوتاکس مقایسه می شود. موسیلاژ موجود در دانه کتان قوام ژل مانندی دارد که وقتی روی پوست استفاده می شود، می تواند اثر سفت کننده موقتی ایجاد کند. این می تواند به ظاهر پوست صاف تر و محکم تر کمک کند.

دانه کتان فواید بسیاری برای سلامتی دارد. این دانه سرشار از پروتئین، فیبر، آنتی اکسیدان ها و اسیدهای چرب امگا 3 است، این دانه با همه چیز از جمله کمک به کاهش خطر ابتلا به برخی سرطان ها، حفظ وزن سالم، کاهش کلسترول و فشار خون مرتبط است. و به التهاب کمک می کند.

جالب است بدانید فواید آن در قرن هشتم به قدری مورد تبلیغ قرار گرفت که شاه شارلمانی در واقع قوانینی را تصویب کرد که رایای خود را ملزم به مصرف این دانه کردند.

ماسک صورت تخم کتان

اسیدهای چرب امگا 3 به طور طبیعی به درخشش پوست کمک می کنند، در حالی که آنتی اکسیدان ها و لیگنان ها باعث افزایش گردش سلولی در پوست برای افزایش تولید کلاژن می شوند. همچنین با صاف کردن بافت پوست به سفت شدن پوست کمک می کند و آن را صاف، درخشان و جوان می کند. در واقع امروزه چندین محصول زیبایی معروف در دنیا وجود دارد که حاوی دانه کتان است.

اما ممکن است همچنان این سوال برای شما وجود داشه باشد که ماسک صورت  تخم کتان چطور شبیه بوتاکس عمل میکند؟

بگذارید بیشتر توضیح دهیم؛ دانه کتان برای آبرسانی و خواص ضد التهابی عالی است، اما فواید ماسک فقط تا این حد ممکن است ادامه یابد. این یک راه حل موقت برای یک مشکل طولانی مدت است. پوستی که به خوبی هیدراته شده باشد نسبت به پوست خشک و پوسته پوسته، چین و چروک کمتری خواهد داشت. با این حال، مهم نیست که چقدر پوست هیدراته شده است، یک نقطه نیز وجود دارد که فرآیند پیری بر مزایای یک رژیم خوب پوست غلبه خواهد کرد.

بنابرای برای راه حل های طولانی مدت، بوتاکس هنوز بهترین گزینه برای از بین بردن ظاهری چین و چروک است. البته که این به این معنی نیست که استفاده از ماسک صورت تخم کتان بی فایده است.

حفظ رطوبت پوست و حفظ سلامت هر روزه آن همیشه ایده خوبی است. برای هر پزشکی که ممکن است روی یک بیمار بوتاکس انجام دهد، ماسک هایی مانند تخم کتان به آنها کمک می کند تا کارشان را بهتر انجام دهند.

 

طرز تهیه ماسک صورت با تخم کتان

برای طرز تهیه کاسک صورت با تخم کتان باید از این فرمول ساده پیروی کنید و منتظر دیدن نتایج آن بر روی پوست خود بمانید. شما به این مواد نیاز دارید:

  • 2 لیوان آب
  • 1/2 فنجان دانه کتان

طرز تهیه ماسک صورت با تخم کتان طبق این روش است:

  • یک تابه بردارید و آب و دانه ها را به آن اضافه کنید.
  • روی شعله متوسط بگذارید بجوشد.
  • حتما مواد را مدام هم بزنید.
  • متوجه خواهید شد که آب به ژل تبدیل می شود.
  • شعله را خاموش کنید و ژل را با یک صافی صاف کنید.
  • بگذارید خنک شود و به ظرفی جداگانه منتقل کنید.
  • می توانید این ژل را به مدت یک ماه در یخچال نگهداری کنید.
  • برای خوشبو کردن این روغن می توانید هر اسانسی را به آن اضافه کنید.

روش استفاده از ماسک تخم کتان برای صورت:

از این ماسک می توان به عنوان مرطوب کننده روی پوست استفاده کرد. پس از شستن صورت با آب، آن را خشک کنید. سپس مقداری از ماسک تخم کتان را بردارید و روی تمام صورت و گردن بمالید. آن را به مدت 10 تا 20 دقیقه نگه دارید. و در نهایت با آب سرد بشویید.

ماسک صورت تخم کتان

ماسک تخم کتان برای پوست صورت

ماسک تخم کتان برای پوست صورت فواید زیادی دارد. به عنوان مثال تخم کتان به عنوان یک لایه بردار برای پوست شما عمل می کند و تمام پوست مرده را از صورت شما پاک می‌کند و به آن درخشندگی زیبایی می بخشد!

استفاده از این ژل به صورت شما رنگ پوستی سالم می بخشد. اگر پوست شما کدر و ناهموار به نظر می رسد، تخم کتان همان ماسک صورتی است که باید استفاده کنید.

ماسک تخم کتان مانند ژل ضد پیری شما عمل می کند، از بروز علائم پیری مانند چین و چروک، خطوط ریز و غیره جلوگیری می کند. پوست شما را جوان و زیبا می کند.

از این ماسک می توان برای از بین بردن لکه های تیره صورت نیز استفاده کرد. برای درمان این مشکل پوستی می توانید مقداری عسل به ژل اضافه کنید.

این ماسک برای درمان جوش و آکنه نیز مفید است.

آنتی اکسیدان های موجود در تخم کتان به جلوگیری از آسیب پوست در برابر اشعه های مضر خورشید و هوای آلوده کمک می کند.

اگرچه ماسکصورت خانگی با تخم کتان نباید عارضه جانبی داشته باشد زیرا کاملا طبیعی است، بهتر است قبل از استفاده از آن روی صورت خود یک آزمایش اولیه انجام دهید.

ماسک صورت تخم کتان

ماسک صورت تخم کتان و برنج

ماسک صورت تخم کتان و برنج چه می‌کند؟ این ماسک به حفظ خاصیت ارتجاعی پوست کمک می کند و علائم پیری را بر روی پوست کاهش می دهد و شادابی پوست را بازیابی می کند. همچنین ظاهری روشن تر و شفاف تر به شما می دهد.

ترکیب مغذی موادی مانند برنج و تخم کتان باعث ایجاد آرامش بر روی پوست و روشن‌تر شدن پوست می‌شود. اسید آمینه و ویتامین E موجود در عصاره برنج باعث درخشندگی پوست می شود.

روش استفاده از ماسک صورت تخم کتان و برنج: صورت خود را با یک شستشوی ملایم صورت بشویید و خشک کنید. یک لایه از ماسک صورت تخم کتان و برنج را به طور یکنواخت روی صورت و گردن خود بمالید ولی اطراف چشم را ماسک نزنید. بگذارید ۱۵ دقیقه بماند. سپس آن را با آب ولرم بشویید و خشک کنید. برای بهترین نتیجه روزانه یا سه بار در هفته استفاده کنید.

سوالات متداول

آیا ماسک صورت خانگی با تخم کتان خوب است؟

دانه کتان برای آبرسانی و خواص ضد التهابی عالی است، استفاده از ماسک تخم کتان یک راه حل موقت برای یک مشکل طولانی مدت است. با مشورت پزشک میتوانید بهترین نوع استفاده از تخم کتان برای صورت خود را به دست آورید.

چگونه یک ماسک تخم کتان برای پوست خود درست کنید؟

4 قاشق غذاخوری بذر کتان را در 2 فنجان آب جوشانده و به مدت 15 تا 20 دقیقه بجوشانید و سپس آن را در یخچال در ظرفی در بسته خنک کنید.

آیا استفاده روزانه از ماسک تخم کتان روی صورت بی خطر است؟

دانه های کتان یا آلسی سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 هستند که برای پوست شما عالی هستند. این دانه ها همچنین دارای آنتی اکسیدان ها و فیتوکمیکال ها هستند که از پیری زودرس پوست شما جلوگیری می کنند. به طور کلی، دانه کتان برای پوست شما عالی است و خطری شما را تهدید نمیکند مگر این که به آن حساسیت داشته باشید.

 

آیا می توانم روزانه ماسک تخم کتان صورت را استفاده کنم؟

بهتر است دو تا سه بار در هفته از ماسک تخم کتان استفاده کنید. این ژل را روزانه برای صورت خود استفاده نکنید. بله، این یک عنصر طبیعی است، اما همه چیز باید در محدوده باشد، حتی درمان طبیعی. زیاده روی در مصرف آن می تواند به پوست شما آسیب برساند

آیا تخم کتان پوست را شفاف می کند؟

تخم کتان توانایی حفظ آب دارد تا شما را هیدراته نگه دارد و در واقع به پوست شما کمک می کند رطوبت را حفظ کند. مصرف 2 قاشق غذاخوری کتان در روز به کاهش آکنه، یکنواخت شدن رنگ پوست و ایجاد درخشش سالم کمک می کند.

درباره editor

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *