لیمو ترش از جمله میوه ‌های درختی بوده که در دسته مرکبات قرار می گیرد. طعم ترشِ لیمو به دلیل وجود مقادیر زیادی از اسید سیتریک می باشد. ارتفاع درخت های لیمو ترش به ۴ متر نیز می رسد و تنها در هوای مناطق گرمسیر پرورش پیدا می ‌کند. درخت لیمو ترش جزو درختانی می‌ باشد که همواره دارای میوه، گل و برگ است. لیمو ترش به شکل بیضی بوده و بهترین حالت این میوه در پایان فصل پاییز و ابتدای زمستان است. ماسک لیمو ترش بسیار مفید بوده و دارای خواص زیادی است که همگی این خواص را نمی توان در این مقاله ذکر کرد؛ اما در این مقاله ما فواید لیمو ترش بر روی پوست صورت را مورد بررسی قرار می دهیم. پس با ما همراه باشید.

لیموترش و پاکسازی صورت از لکه های پوستی:

آب لیمو ترش، فواید بسیار زیادی دارد که از جمله آن، از بین بردن لکه های پوستی می باشد. آب لیمو ترش علاوه بر آن که لک ها را رفع می کند، باعث سفید شدن پوست نیز خواهد شد. برای این منظور و به حداکثر رساندن تاثیرگذاری آن، باید از ماسک آبلیمو استفاده کرد. برای تهیه این ماسک، لیمو ترش تازه را آب بگیرید. سپس با یک پنبه یا پارچه تمیز، آن را بر روی لک های صورت به آرامی ماساژ دهید.

پس از ماساژ دادن تمام لک های صورت با لیمو ترش، تا ۳۰ دقیقه آن بر روی پوست صورت  سپس آن را با آب سرد بشویید. مسئله مهم آن است که پس از استفاده از آب لیمو ترش بر روی پوست صورت، از منزل خارج نشوید و در مقابل نور مستقیم آفتاب قرار نگیرید.

خواص لیمو ترش

درمان جوش های صورت و آکنه با لیمو ترش:

لیمو ترش مانع از رشد باکتری ها برای پوست صورت می شود. به همین منظور می‌ تواند باعث جلوگیری از آکنه و از بین بردن جوش ها گردد. برای از بین بردن جوش ها بهتر است از ماسک لیمو ترش و عسل استفاده کنید. برای این منظور یک لیمو ترش تازه را با یک قاشق غذاخوری عسل ترکیب کرده و آن را به آرامی بر روی محل جوش ماساژ دهید. پس از گذشت ۱۵ دقیقه آن را با آب ولرم بشویید.

مهم‌ترین مضرات لیمو ترش برای پوست صورت:

استفاده از ماسک لیمو ترش، باعث ترمیم و داشتن پوستی درخشنده خواهد شد و این امر بین عموم رواج دارد. استفاده از لیمو و یا آب لیمو ترش، باعث شفافیت، روشنی و تمیزی سطح پوست می شود. استفاده بیش از اندازه آن، باعث خشکی سطح پوست شده و در مواردی دیده شده که پوست تاول بزند. مسئله ای که حائز اهمیت است، در صورت استفاده دقیق و درست به هیچ وجه نباید تا ساعتی که در برابر نور خورشید قرار بگیرد. در صورت قرار گرفتن باید انتظار ایجاد شدن لک های پوستی بر روی پوست صورت تان را داشته باشید.

سوزش پوست، از جمله مضرات لیمو ترش برای پوست صورت:

لیموترش حاوی مقادیر زیادی اسید بوده که باید با دقت آن را بر روی سطح پوست مالید. کسانی که دارای حساسیت های پوستی هستند، در مصرف آن احتیاط بیشتری کنند. آن ها باید ماسک تهیه شده را بر روی نقاط دیگر بدن مانند آرنج و یا دست گذاشته و دقایقی منتظر بماانند. اگر پس از گذشت چند دقیقه دچار خارش، التهاب، سوزش و قرمزی نشدند، می توانند برای شفاف سازی پوست از این ماسک کمک بگیرند.

اگر این ماسک بیش از زمان معمول بر روی پوست بماند، باعث ایجاد قرمزی، سوزش و در صورت تداوم، آسیب به سلول‌ های پوست، آکنه و پوسته پوسته شدن می شود. لذا افرادی که دارای پوستی حساس می باشند، از این ماسک استفاده نکنند. توجه کنید در صورت بروز هر گونه سوزش، باید از انواع مرطوب کننده و نرم کننده های پوستی استفاده کرد.

از عوارض لیمو ترش می توان به آفتاب سوختگی اشاره کرد:

پس از استفاده از ماسک لیمو ترش به هیچ عنوان در معرض نور خورشید قرار نگیرید. در صورت استفاده از لیمو ترش بر روی صورت، تا ساعت ها در خانه منتظر بمانید؛ چرا که پرتو های تابیده شده نور خورشید باعث ایجاد آسیب سلولی و در نتیجه آفتاب سوختگی می شود. پیشنهاد می ‌شود، از این ماسک در ساعات غروب خورشید استفاده کنید.

فواید لیموترش بر روی پوست

فواید لیمو ترش برای صورت:

لیمو ترش فواید بسیار زیادی دارد. از جمله از بین بردن سلول های مرده، باز کردن منافذ بسته شده پوست، التهاب پوستی، بروز آکنه و جوش‌ های سرسیاه. از جمله دیگر فواید آن می توان به سفید تر شدن پوست اشاره کرد. لیمو ترش به دلیل داشتن ویتامین c، روی، کلسیم و ویتامین های b، توانایی تغذیه سلول ها را دارد.

جالب است بدانید که لیمو ترش به دلیل داشتن خاصیت اسیدی، امکان پاکسازی سلول های آسیب دیده و مرده را که در اثر آفتاب سوختگی ایجاد شده اند را دارد.

انواع ماسک لیمو ترش:

ماسک صورت لیمو و عسل:

یک قاشق چای خوری آبلیمو و یک قاشق غذاخوری آب را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بر روی پوست صورت گذاشته و سپس آن را با آب ولرم بشویید. این ماسک را در هفته دو تا سه بار بر روی پوست صورت بگذارید.

ماسک لیمو ترش، روغن بادام و عسل:

یک قاشق غذاخوری عسل، چند قطره روغن بادام و چند قطره آبلیمو را ترکیب کرده و به مدت ۱۵ دقیقه بر روی پوست قرار دهید. اما مراقب باشید که به هیچ عنوان به چشم برخورد نکند و سپس آن را با آب ولرم بشویید.

معجزه ی ماسک لیمو ترش

ماسک لیمو ترش، عسل و آلوئه ورا:

این ماسک باعث کاهش لک ها و از بین بردن جوش ها می شود. باید مقادیری از لیمو، عسل و آلوئه ورا را در کاسه مخلوط کرده و بر روی پوست صورت بگذارید. این کار را هر روز انجام داده و به جای استفاده از مواد شوینده از این ترکیب استفاده کنید.

ماسک لیمو ترش، سفیده تخم مرغ و شکر قهوه ای:

برای لایه ‌برداری از یک قاشق غذاخوری آب لیمو، ۲ قاشق غذاخوری شکر قهوه ای و یا شکر سفید و یک عدد سفیده تخم مرغ در استفاده کنید. این ترکیب یک لایه بردار طبیعی بوده، باعث برداشتن سلول های مرده و درخشان شدن پوست خواهد شد.

استفاده از عصاره لیمو:

شما می‌ توانید از عصاره‌ی لیمو‌ترش به عنوان ماسک بهره بگیرید. اما از آن جایی که امکان دارد به کارگیری لیمو‌ترش بدون ‌ترکیبات دیگری، سخت باشد، خواهید توانست از یک ماسک لیمو مخصوص زیرچشم استفاده نمایید.

این مدل ماسک‌ لیمو تیرگی‌های دور چشم را برطرف نموده و باعث درخشندگی و روشن شدن پوست خواهد شد. ضمن آن‌ که این محصولات ضد پف بوده و تیرگی زیر چشم را از بین می برند و همچنین خاصیت آنتی اکسیدانی دارند. به همین جهت می ‌تواند سلامت را به پوست شما بازگردانی کند.

کلام پایانی:

همان طور که می دانید، با لیمو‌ترش ‌ترکیبات مختلفی می توان برای ماسک تهیه نموده و سلامت و شادابی را برای پوستتان به ارمغان آورید. اگر درباره ی لیموترش و اثر آن بیشتر می دانید آن را با ما به اشتراک بگذارید.

 

درباره fatemehaz

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *