انتخاب رنگ رژ لب برای همه بانوان  دشوار است و دچار سردرگمی می شوند، اگر رنگ رژ لب مناسب پوست صورت خود انتخاب کنید زیبایی پوست و چهره شما چند برابر می شود. انتخاب رنگ مناسب رژ لب ممکن است کار سختی باشد؛ چرا که رنگ ها و مدل های بسیار متنوعی در بازار وجود دارد که هر کدام از آن ها ممکن است توجه شما را جلب کنند. در این مقاله به شما کمک خواهیم کرد که رنگ رژ مناسب برای لب های خود را انتخاب کنید.

اول، برای رنگ رژ لب مناسب پوست صورت، رنگ پوست را تشخیص دهید:

هنگام رنگ رژ لب مناسب پوست صورت، ابتدا باید رنگ پوست خود را تشخیص دهید:

اول، پوست خود را در مقابل نور طبیعی بررسی کنید تا رنگ و بافت پوست خود را تشخیص دهید: خیلی روشن، روشن، متعادل، برنز و تیره. برای بررسی رنگ پوست خود روی پوست اطراف خط فک خود تمرکز کنید.

  • پوست برنزه:پوست شما برنزه یا زیتونی است.در صورتی که در مقابل افتاب به ندرت می سوزد و حتی در زمستان هم برنز بنظر میرسد.
  • پوست تیره: پوست شما تیره است در صورتی که هیچ وقت آفتاب سوخته نمی شود. رنگ موهای شما احتمالا مشکی یا قوه ای تیره است.
  • پوست خیلی روشن:پوست شما معمولا رنگ پریده یا مات است و به راحتی آفتاب سوخته می شود. ممکن است روی پوست خود کک و مک و قرمزی داشته باشید.
  • پوست روشن: پوست شما بی رنگ است، در مقابل آفتاب به سرعت می سوزد و ممکن است برنزه شود.
  • پوست متعادل:پوست شما به راحتی برنز می شود و معمولا نمی سوزد و حساس نیست.

دوم، واکنش پوست خود در مقابل آفتاب را بررسی کنید: آیا پوستتان به راحتی آفتاب سوخته یا برنزه می شود؟

پوستی که به راحتی برنزه می شود رنگدانه ملانین بیشتری دارد و تناژ آن گرم می باشد. اکثر خانم های آفریقایی و یا هندی در دسته پوست های گرم قرار دارد. اگر قبل اینکه پوستتان برنز شود آفتاب سوخته می شوید و یا در بعضی مواقع اصلا برنز نمی شود، رنگدانه ملانین در پوست شما کم و تناژ رنگ پوست شما سرد است.

انتخاب رنگ رژلب

سوم، به رنگ رگ های مچ خود نگاه کنید: این راهکار یکی از سریع ترین راه های تشخیص پوست تناژ پوستی گرم، خنثی یا سرد است. رگ های آبی یا بنفش نشان دهنده تناژ پوستی سرد و رگ های سبز نشان دهنده تناژ پوستی گرم می باشد. اگر به سختی می توانید تشخیص دهید که رنگ رگ های شما سبز است یا آبی، تناژ پوست شما خنثی است. افرادی که پوست زیتونی رنگ دارند معمولا جزو تناژ پوستی گرم محسوب می  شوند.

چهارم، زیور آلات طلایی و نقره ای رنگ را امتحان کنید و ببینید کدام رنگ بیشتر به پوست شما می آید: جواهرات طلایی بیشتر برای پوست های گرم و جواهرات نقره ای برای بیشتر پوست های سرد مناسب هستند. برای پوست های خنثی نیز هر دو رنگ یک جلوه را ارائه میدهند.

رنگ رژ لب مناسب پوست صورت برای طیف رنگی های مختلف:

  • اول، رنگ مناسب رژ لب برای پوست سبزه و گندمی

پوست‌ های سبزه و گندمی نرمال ترین حالت رنگ چهره را دارند. کمتر رنگ رژی وجود دارد که برای این افراد مناسب نباشد. بیشتر رنگ ‌های نود، ( کرم ملایم و طبیعی) صورتی، رزی، آلبالویی، تناژهای مختلفی از رنگ قرمز و صورتی برای پوست ‌های سبزه بسیار مناسب است.  برای پوست ‌های گندمی نیز رژ لب ‌های بنفش، نارنجی، مسی، شرابی، ارغوانی، و تمشکی جزو رنگ ‌هایی است که زیبایی خیره کننده ‌ای به چهره فرد می ‌بخشند.

  • دوم، رنگ مناسب رژ لب برای پوست روشن (سفید):

برای افرادی با رنگ پوست روشن رنگ ‌های گلبهی، صورتی، هلویی، موکا و مات بهترین انتخاب ‌ها هستند. اگر دارای پوست روشن هستید با خیال راحت می توانید از رژ لب‌ هایی با رنگ قرمز جیغ یا رنگ ‌های قرمز درخشان برای آرایش روزمره‌ تان استفاده کنید. اگر به راحتی نمی‌ توانید رنگ رژ و آرایش مناسب خود پیدا کنید می‌توانید از عکس ‌های تیلور سویفت خواننده‌ جوان آمریکایی به راحتی ایده بگیرد.

  • سوم، پوست ‌های رنگ روشن این رنگ رژ را نزنند:

از این رژ لب‌ ها اجتناب کنید: رژ لب‌ هایی با رنگ ‌های خیلی ملایم و خیلی روشن، رنگ ‌هایی با تناژ خیلی زرد. چرا که این رنگ ‌ها شما را رنگ پریده و مریض نشان می ‌دهند. همچنین رنگ ‌هایی با تناژ طلایی هم روشنی رنگ پوست را شدید تر می کند و چهره را بی روح و خسته نشان می ‌دهد.

  • چهارم، رنگ مناسب رژ لب برای پوست تیره (زیتونی):

برای پوست تیره یا همان تن پوست زیتونی، رنگ‌ های قهوه ‌ای بدترین انتخاب و رنگ بنفش، هلویی و قرمز بهترین انتخاب به شمار می‌آید. اگر پوست شما تیره است، رژ لب‌ های به رنگ جگری، صورتی پر رنگ، گلبهی، نارنجی، قرمز خالص، هلویی، بنفش و قرمز با ته زمینه قهوه‌ ای گزینه‌ های مناسبی هستند.

  • پنجم، پوست‌ های رنگ تیره این رنگ رژ را نزنند:

از این رنگ‌ ها دوری کنید: رنگ قهوه ‌ای، قرمز‌هایی با تناژ نارنجی یا صورتی. اگر هم رنگ ‌های رژ براقی را استفاده می‌ کنید، هرگز رنگ ‌های بسیار روشن را انتخاب نکنید.

  • ششم، رنگ مناسب رژلب برای پوست خیلی تیره:

اگر رنگ پوست شما خیلی تیره است، رژ لب‌هایی با رنگ بنفش و قهوه‌ای را انتخاب کنید. رنگ ‌های جگری، کاراملی و گردویی هم جزو رنگ ‌هایی هستند که گزینه بسیار خوب و مناسبی برای انتخاب می ‌باشند. از رژ لب ‌های سرد و بی‌ رنگ دوری کنید و حتما از رژ لب‌ های با تناژ گرم استفاده کنید.

 دوم، انتخاب رنگ رژ با توجه به فرم لب:

  • _اگر لب بالای برجسته‌ ای دارید، از یک رژ روشن برای لب پایین و رنگ تیره تر همان رنگ برای لب بالا استفاده کنید.
  • _اگر که لب پایین برجسته‌ تر از لب بالایی است، رژی را متناسب با رنگ پوست خود انتخاب کنید و به مرکز لب فوقانی کمی رژ لب روشن و مات بزنید تا کمی حجیم‌ تر به نظر برسد.
  • _اگر لب ‌های نامتقارن دارید، مداد لبی را همرنگ رژ لب انتخاب کرده و از آن برای اصلاح فرم لب استفاده کنید.
  • _اگر لب نازکی دارید، سعی کنید از رژ لب ‌های مایع و براق استفاده کنید. از رژ لب تیره دوری کنید و استفاده نکنید. چرا که رژ لب ‌های تیره لب ‌ها را کوچک ‌تر نشان می ‌دهند.
  • _اگر لب درشت دارید، بهتر است از رژ لب‌ های خیلی روشن و براق اجتناب کنید.

انتخاب رنگ رژ با توجه به فرم لب

چگونه هنگام خرید رژ لب مناسب را انتخاب کنیم؟

  • _قبل از خرید رژ لب، آن را حتما امتحان کنید. می توانید تستر رژ لب را با کمی الکل ضد عفونی کنید و سپس با یک پد یا پنبه کمی از رژ را روی لب های خود بزنید. اگر نمی توانید تستر را روی لب هایتان تست کنید، می توانید آن را روی نوک انگشتانتان امتحان کنید. چرا که رنگ پوست نوک انگشت نزدیک ترین رنگ را به لب ها دارد.
  • _اگر رژ لب را روی لب خود امتحان می کنید، حتما رژ لب قبلی را کاملا از لبهایتان پاک کنید تا بتوانید رنگ دقیق رژ لب را تشخیص دهید.
  • _قبل از امتحان کردن رژ روی لب هایتان، بهتر است آرایشی روی صورتتان نباشد تا بتوانید رنگی را انتخاب کنید که رنگ پوستتان را روشن می کند و با انتخاب آن نیازی به آرایش ندارید.

چگونه رنگ قرمز مناسب را انتخاب کنیم؟

اگر رنگ قرمز رنگ مورد علاقه شماست، برای پیدا کردن تناژ قرمز مناسب لب های شما، باز هم باید از رنگ و تناژ پوستی کمک بگیرید. پوست های روشن و خیلی روشن می توانند از رنگ قرمز قهوه ای و قرمز صورتی یا هلویی استفاده کنند. برای پوست های سرد، رنگ تمشکی و برای پوست های گرم، رنگ سرخابی و هلویی مناسب تر می باشد. پوست های متعادل یا برنز بهتر است رنگ های قرمز روشن یا رنگ قرمز خالص (اگر تناژ پوستی شما خنثی است) را امتحان کنند. تناژ های پوستی گرم می توانند از رنگ قرمز با تناژ نارنجی و تناژ های پوستی سرد میدتوانند از رنگ شرابی استفاده کنند. پوست های تیره بهتر است از رنگ قرمز سرخابی استفاده کنند. پوست های تیره با نتاژ سرد می توانند رنگ های قرمز آلویی یا شرابی تیره را انتخاب کنند.

مشخص کنید که دوست دارید لب هایتان بزرگ تر جلوه کند یا کوچک تر. رنگ های تیره در حقیقت لب های شما را کوچک تر نشان می دهند؛ در صورتی که رنگ های روشن تر می توانند کمی به لب حجم دهند. رژ لب های مات نیز باعث می شوند که لب ها باریک تر جلوه کنند؛ اما برق لب ها و رژ های براق لب ها را پر تر نشان میددهند.

در هنگام انتخاب رنگ رژ لب مناسب پوست صورت، رنگ دندان هایتان را نیز در نظر بگیرید:

میکاپ آرتیست های حرفه ای عقیده دارند که رژ لب های قرمز، باعث می شوند که دندان های شما سفید تر جلوه کنند. اگر دندان های شما سفید نیست، از استفاده از رژلب هایی با تناژ نارنجی پرهیز کنید؛ چرا که این رنگ ها دندان های شما را زرد تر نشان می دهند.

چگونه رنگ رژ لب روزانه خود را پیدا کنیم؟

اول،رنگی را انتخاب کنید که یک تا دو درجه از رنگ طبیعی لب هایتان تیره تر باشد: برای فهمیدن این که کدام رنگ به رنگ طبیعی لب های شما نزدیک تر است، رژ لب را فقط به لب پایین خود زده و سپس رنگ آن را با لب بالایی خود مقایسه کنید. اگر رنگ رژ با رنگ طبیعی لب های شما خیلی متفاوت است، باید به دنبال رنگ دیگری باشید.

دوم، براق، مات، جامد: چطور نوع رژ لب را انتخاب کنیم؟

بافت ها و فینیش های زیادی برای رژ لب از نوع جامد، مات، براق در بازار موجود است. برای تازه کارها ، توصیه ما این است که امتحان کنید که کدام نوع کاملا برای شما مناسب است. ما می توانیم برای قرار های روزانه از رژلب های براق خنثی و ملایم استفاده کنیم و از رنگ های تیره یا مات برای بیرون رفتن در شب یا مناسبت های خاص استفاده کنیم.

انتخاب رژلب مناسب رنگ مو:

  • اول، موهای تیره + پوست روشن. رنگ های صورتی روشن و قرمز به رنگ آلویی و گیلاسی بهترین گزینه هستند.
  • دوم، موهای بلوند + پوست روشن. صورتی روشن، صورتی مایل به بنفش و رنگ های قرمز و سرخابی گزینه های مناسبی هستند.
  • سوم، موهای تیره + پوست برنزه و تیره. بژ طلایی ، قرمز مایل به قهوه ای و رنگ های برنز بهترین گزینه می باشند.
  • چهارم، موهای بلوند + پوست برنزه و تیره. کاراملی، صورتی های گرم و سرخابی گزینه های مناسبی هستند.
  • پنجم، موهای قهوه ای + پوست تیره. بژ، مرجانی و صورتی های گرم بهترین گزینه می باشند.
  • ششم، موهای قرمز + پوست روشن. صورتی های گرم، مرجانی و قرمز مایل به قهوه ای گزینه های مناسبی هستند.

ست کردن رژ لب با لباس و استایل:

  • اول، رنگ رژ لب را همرنگ لباس هایتان انتخاب نکنید. به طور مثال اگر لباس شما قرمز است، بهتر است دقیقا همان رنگ قرمز را برای ارایش لب هایتان انتخاب نکنید.
  • دوم، رنگ های متنوع و دلخواه خود را امتحان کنید؛

ست کردن رژ لب با لباس و استایل

اما نکات زیر را نیز در نظر بگیرید:

  • _رنگ های خنثی و نود تقریبا با هر استایلی زیبا جلوه می کنند. این رنگ ها برای مناسبت های مختلف مناسب هستند و باعث می شوند تا چشم های شما بیشتر در معرض توجه باشند.
  • _رنگ قرمز می تواند به استایل شما جذابیت بخشد. سعی کنید رژ لب قرمز را با لباس هایی با رنگ های خیلی روشن یا لباس هایی با طرح های شلوغ ست نکنید.
  • _صورتی ، رنگی بسیار کاربردی است چرا که شامل تناژ های متنوعی می باشد. رنگ صورتی که یک درجه از رنگ طبیعی لب های شما روشن تر است، برای استفاده روزانه مناسب است.
  • _رنگ های شاه توتی، قرمز توت فرنگی یا رنگ سرخابی نیز می توانند به سایه دار کردن لب های شما کمک فراوانی کنند. این رنگ ها را در ترکیب با رنگ های خنثی استفاده کنید.
  • _بهتر است در چهره شما یا ارایش چشم هایتان پررنگ باشد یا لب ها. اگر از رژ لب های پررنگ استفاده می کنید، سعی کنید برای چشم هایتان از ریمل یا خط چشم ملایم استفاده کنید.

اشتباهات رایج در رژ لب زدن:

استفاده از خط لب در آرایش شما باعث می شود که لب هایتان مشخص و حدود لبتان برای زدن رژ لب معلوم شود و اگر شکل لبتان نیاز به اصلاح داشته باشد آن را ترمیم کنید. اما وقتی به طور صحیح به کار گرفته نشود نه تنها شما را زیبا نمی کند، بلکه از زیبایی لب های شما می کاهد.

استفاده نادرست از رژلب می تواند شما را پیرتر از سن طبیعی تان نشان بدهد و تناسب اجزای صورت را به هم بریزد. در ادامه، شما را با رایج ترین اشتباهات در رژ لب زدن آشنا می کنیم تا بتوانید در آینده بهتر از این ابزار آرایشی کمک بگیرید. اکثریت زنان به رژلب علاقه خاصی دارند و قابلیت های این ابزار آرایشی را هم می دانند: افزایش جذابیت چهره، افزودن گرما و شادابی به زیبایی های صورت، و بهتر کردن جلوه های آرایشی در کل. با این حال، استفاده نادرست از رژلب می تواند زنان را پیرتر از سن طبیعی شان نشان بدهد و تناسب اجزای صورت را به هم بریزد. در ادامه، شما را با رایج ترین اشتباهات در استفاده از رژلب آشنا می کنیم تا بتوانید در آینده بهتر از این ابزار آرایشی کمک بگیرید.

استفاده بدون مقدمه از رژلب:

بعد از دوران میانسالی و خصوصا در دوران سالمندی، استفاده از رژ لب به دقت بسیار و مقدماتی لازم مانند ایجاد خطوط یکدست دور لب نیاز دارد. بنابراین، به ابزارهای مناسب دیگر برای این کار نیاز پیدا می کنید. ابزارهایی مانند خط لب به شما کمک می کند تا خط کاملا مشخصی را دورتا دور لب خود بکشید و بعد ناحیه درون خطوط را با استفاده از رژ لب پر کنید. حتی بهتر است که پر کردن داخل خطوط را با کمک براش آرایشی انجام بدهید، چون میزان دقت در عملکرد را افزایش می دهند و این امکان را برای شما فراهم می سازد که با حوصله و به طور تدریجی کارتان را پیش ببرید.

  • _عدم استفاده از پرایمر لب:

از ویژگی های مهم پرایمر لب، این است که نمی گذارد ذرات رژ لب به سمت خطوط دور دهان نفوذ کنند و در این قسمت ها پخش شوند. برخی از زنانی که از دوره میان سالی به بعد از رژلب استفاده می کنند، کاملا با این مشکل آشنایی دارند ولی نمی دانند که چرا رژ لب به قسمت های مختلف دهان گسترش پیدا کرده است. خوشبختانه، پرایمر لب می تواند این مشکل را تا حد زیادی حل کند.

  • _استفاده از رژ لب روی لب های خشک و پوسته پوسته:

لب های خشک هیچ وقت جلوه خوبی ندارند، اما بانوان از دوره میان سالی به بعد بیشتر با خشکی لب ها مواجه می شوند. آنان معمولا موقع استفاده از رژ لب به خشکی لب ها دقت نمی کنند و آن را روی لب های خشک به کار می برند. در این وضعیت، ذره های رژ لب درون ترک های لب فرو رفته و علاوه بر ایجاد بد شکلی در لب ها، سن آن ها را نیز بیشتر به نظر می رساند. برای جلوگیری از ایجاد این مشکل، از لایه بردار های خفیف برای یک دست کردن لب ها و جدا سازی سلول های مرده ی پوست استفاده کنید. اگر از محصولات مرطوب کننده لب نیز در ساعات مختلف روز کمک بگیرید، خشکی لب ها را تا حدود زیادی کنترل می کنید.

  • _استفاده از رنگ های بی روح:

رنگ های بی روح به زیبایی لب ها آسیب می رسانند و آن ها را غیرطبیعی جلوه می دهند. برخی از بانوان تمایل دارند که از رنگ های بسیار کم رنگ و خنثی به عنوان رژولب استفاده کنند، اما این رنگ ها واقعا زیبایی طبیعی لب ها را نابود می کنند که کلید اصلی برای داشتن لب های جوان و زیبا است. بنابراین، بهتر است که رنگ رژ لب شما به تیره ترین قسمت لب تان نزدیک باشد و حتی از رژ لب های براق هم استفاده کنید. برخلاف تصور رایج، استفاده از رژلب براق فقط برای بیست ساله ها نیست و بانوان بعد از دوران میانسالی نیز می توانند از این محصولات برای افزایش زیبایی خودشان استفاده کنند.

  • _راحت می گذارید که رژلب محو شود:

نمایان بودن خطوط دور لب و محو شدن رنگ میان آن ها، یکی از مد های قدیمی است که امروزه جذابیتی نداشته و حتی نامطلوب شناخته می شود. بنابراین، از ایجاد چنین حالتی روی لب های خودتان جلوگیری کنید. برای این که ماندگاری رنگ رژ لب را افزایش بدهید، از براش آرایشی برای استفاده از رژ لب کمک بگیرید. براش ها، ذرات رژ لب را بهتر به درون بافت لب ها فرومی برند. اگر این کار برای بار دوم و سوم تکرار کنید، ماندگاری رنگ رژ لب را به حداکثر خواهید رساند.

افزایش مدت ماندگاری رژ لب بدون صدمه به لب:

شما می توانید از ابزارهای آرایشی مانند کرم پودر، پنکک یا حتی کانسیلر جامد استفاده نمایید. این روش می تواند ماندگاری رژ لب را بدون اینکه به لب هایتان آسیب وارد کند بالا ببرد. این نکته را فراموش نکنید و همیشه به یاد داشته باشید؛ لوازم آرایشی که دیرتر و سخت تر از صورت شما پاک می شود دارای کیفیت پایین است و می تواند باعث آسیب شود.

افزایش مدت ماندگاری رژ لب بدون صدمه به لب

برای مثال در مورد ریمل؛ ریمل حجم دهنده ضد آب باعث قرارگیری مایع زیاد ریمل روی مژه ها می شود و چون ضد آب است به سختی از روی مژه هایتان پاک خواهد شد. در مورد رژ لب نیز ، آن ماده ای که دیرتر پاک می شود می تواند صدمه بزند. این نوع ماده آرایشی میزان سرب بیشتری دارد. این سرب می تواند از طریق پوست نازک و حساس لب ها جذب شود و به لب ها آسیب وارد شدیدی کند.

هنگامی که رژ لب به لب دارید و چیزی می خورید یا می نوشید اگر دقت کنید متوجه می شوید که مقداری از رژ لب به لیوان یا قاشق شما می چسبد. پس این ماده می تواند به راحتی توسط چیزی که میل می کنید وارد سیستم گوارشی تان شود و از آن طریق جذب بدنتان شود. زدن این نوع رژ لب ها باعث بروز بیماری های جدی و خطرناک مانند سرطان می شود. پس اگر باز هم بپرسید که زدن رژ لب می تواند ضرر داشته باشد باید بگوییم که اگر محصول انتخابی شما دارای کیفیت لازم نباشد و استاندارد و مرغوب نباشد می تواند به شدت آسیب بزند.

کلام آخر:

انتخاب کنید می خواهید کدام یک از اجزا صورتتان را برجسته کنید و از رنگ های پررنگ یا زنده بیشتری روی آن استفاده کنید و سایر اجزا را کمرنگ تر کنید. اگر می خواهید لب هایتان را برجسته کنید ، رنگ های روشن یا پررنگ تر از رژ لب مانند قرمز تیره ، بنفش یا سورمه ای را انتخاب کنید اما مطمئن می شوید که چشم را چک می کنید تا رنگ سایه چشم های شما در حالت خنثی یا طبیعی باقی بماند.

درباره الهه حسینی

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *