در واقع می‌توان گفت که ماسک های ورقه ای، پارچه های ورقه هایی هستند که به شکل صورت درآمده است. ورق ماسک های ورقه ای از مواد مختلفی از جمله فیبرها، ژل ها و کاغذ ها تهیه و تولید می شوند. این مدل ماسک ها نسبت به مدل ‌های قدیمی‌تر پیشرفته تر بوده و تنها کافی است آن ها را بر روی پوست صورت قرار دهید. طریقه ی مصرف ماسک هایی که بر روی پوست ماساژ داده می‌شوند با ماسک های ورقه ای متفاوت هستند.

ماسک های ورقه ای عمدتاً یک بار قابل مصرف بوده و به صورت تک عددی و یا در پروژه های ده تایی وجود دارند. ماسک های ورقه ای با توجه به حجم و تعداد آن ها جهت استفاده آسان در بازار موجود بوده و با توجه به این که در سلول های مغزی و در سرم ها قرار گرفته‌اند، برای شادابی، درخشان شدن و از بین بردن بیماری های پوستی موثر هستند.

نحوه ی استفاده از ماسک های ورقه ای:

استفاده از ماسک های ورقه ای بسیار آسان بوده؛ چرا که کافی است به مدت ۱۵ تا ۳۰ دقیقه، بر حسب نوع ماسک، آن را بر روی صورت قرار داد. پس از گذشت این مدت زمان، ماسک را برداشته و از حس خوبی که پوست به شما می دهد، لذت ببرید. استفاده از ماسک های ورقه ای محدودیتی ندارند؛ یعنی شما می توانید در هفته، از یک تا پنج و یا حتی هفت بار استفاده نمایید.

هنگامی که به علت شلوغی و هیاهوی زندگی روزمره به دنبال آرامش یافتن هستید، زمانی برای رسیدگی به پوست خود نخواهید داشت؛ می توانید به راحتی و با استفاده از ماسک های ورقه ای این مشکل را حل کنید؛ چرا که استفاده از آن ها بسیار آسان بوده و شما می توانید در زمان تماشای تلویزیون، کتاب خواندن، غذا درست کردن، گوش دادن به موسیقی و یا همزمان با هر کار دیگری، ماسک را بر روی پوست قرار داده و به استراحت بپردازید. توجه داشته باشید که پس از استفاده ی ماسک صورت خود را نشورید.

رازهای مهم درباره ی ماسک های ورقه ای

ماسک های ورقه ای دارای سایز های متنوع بوده و برای هر صورتی، باریک، پهن و چاق در بازار موجود بوده و به یک شیوه مورد استفاده قرار خواهند گرفت. نکته ی مهم آن است که همه ی سایزها به یک شیوه بر روی صورت قرار خواهند گرفت. ورقه های ماسک را از پیشانی بر روی صورت گذاشته و سپس بر روی چشم، بینی و دهان بگذارید. باید عنوان نمود که در استفاده از ماسک های ورقه ای محدودیتی وجود نخواهد داشت.

اما برخی از افراد معتقدند که استفاده از ماسک های ورقه ای سه بار در هفته مناسب بوده؛ به خصوص زمان‌ هایی که استرس زیادی بر روی پوست وجود دارد، می توان روزی یک بار از آن ها استفاده نمود.

درباره تاریخچه ی ماسک های ورقه ای بیشتر بدانیم!

ماسک های ورقه ای از کره جنوبی و ژاپن به سرتاسر دنیا معرفی شد. مردم در آن روزها به طور منظم به پوست خود رسیدگی کرده و به این برنامه ی روزانه مقید بودند. اما امروزه در کشور های آسیا، مخصوصاً ایران، ما شاهد استفاده مردم به صورت روزانه از ماسک های ورقه ای، اسکین کر ها و مراجعه آن ها به سالن های زیبایی برای تقویت پوست خود هستیم. در آمریکا نیز با دیدن پست های سلبریتی ها می توان مشاهده کرد که استفاده از ماسک های ورقه ای بسیار محبوب تر از قبل شده است.

بر طبق تحقیقات گروه های آمریکایی، فروش ماسک های ورقه ای تا ۶۰% بالاتر رفته که همین امر موجب رونق یافتن صنعت مواد مراقبتی پوست در آمریکا و در سرتاسر دنیا شده است.

چگونگی تاثیر ماسک های ورقه ای بر روی پوست:

ورقه های ماسک خیس بوده که در محلول و سرویس‌های مخصوص به صورت کامل خوانده می‌شوند. از جمله مزیت ‌های این ماسک ها، وجود مواد تشکیل دهنده آن ها یعنی ویتامین ‌ها و هیالورونیک اسید می باشد که این مواد در فاز آب حل شده اند. ورقه ها از تبخیر آب بر روی ماسک جلوگیری کرده و همچنین باعث افزایش جذب مواد مغذی ماسک ها بر روی پوست خواهند شد. مزیت دیگر آن ها آن است که در برخی موارد استفاده از ماسک های ورقه ای از اسکین‌ کر ها از سرم ها بیشتر شده است.

مزیت‌ های استفاده از ماسک های ورقه ای چیست؟

به علت تاثیرات سریع و آنی که بر روی پوست دارند، می‌توانند به صورت همزمان باعث بهبود وضعیت پوست شده و به سرعت تاثیرات مثبت خود را نمایان کنند. سرم هایی که ورقه های ماسک های ورقه ای در آن خوابانده شدند، از ویتامین ها و مواد معدنی مملوء هستند. در ضمن معایب ماسک های سنتی را نیز نخواهند داشت؛ چرا که کمک می کنند تا مواد مغذی بهتری به ماسک نفوذ کند. برخی از ماسک های ورقه ای نیز باعث روشن کنندگی پوست شده و در حالت کلی استفاده از نسخه های ورقی نسبت به مراجعه حضوری به سالن های زیبایی برای آب رسانی پوست، کم هزینه تر و در دسترس تر است. استفاده از ماسک های ورقه ای آسان بوده و تاثیر زیادی بر روی پوست خواهد گذاشت.

واقعیت ماسک های ورقه ای

آیا ماسک های ورقه ای تاثیرات منفی نیز دارد؟

هدف ماسک های ورقه ای، درخشان کنندگی و روشن کنندگی پوست می باشد. لایه برداری ماسک های ورقه ای تاثیرات ماسک های قدیمی یا دیگر ماسک ها جهت پاکسازی و یا لایه برداری را نخواهند داشت. در حقیقت استفاده از ماسک های ورقه ای با کیفیت می تواند پوست را از هرگونه آسیبی دور نگه دارد. خوشبختانه بسیاری از برند های مصرفی معروف در کشور ما، با کیفیت و قیمت مناسب این مشکل را حل کرده اند.

قیمت ماسک های ورقه ای به چه صورت است؟

با توجه به برند ماسک، کیفیت و نوع آن، قیمت ماسک های ورقه ای از ۵ هزار تومان تا ۱۸ هزار تومان متغیر بوده و می توان نسخه ی ورقه ای را از مناطق مختلف تهیه نمود.

مواد تشکیل دهنده سرم ها در ماسک های ورقه ای به چه شکل و در چه حوزه‌ هایی موجود هستند؟

بسته به عصاره ماسک های ورقه ای، انواع مواد تشکیل دهنده آن ها با یکدیگر متفاوت است. ماسک های ورقه ای از موادی تشکیل می شوند که طبیعی باشند  از جمله آلوورا، جلبک، حلزون، ویتامین سی و غیره.

ماسک های ورقه ای صورت را لایه برداری نخواهند کرد!

توجه داشته باشید که ماسک های ورقه ای دارای مزایای زیادی بوده؛ اما به صورت کلی باعث پاکسازی و یا لایه برداری پوست نخواهند شد. بلکه می توانند تنها به پوست رطوبت رسانده و آن را مرطوب کند. همچنین می توان باعث روشن کنندگی پوست نیز بشود.

ماسک کاغذی

ماسک-کاغذی-صورت

پس از برداشتن ماسک ورقه ای نباید صورت را بشویید! بر خلاف باورهای غلطی که در دنیا وجود دارد، پس از برداشتن ماسک های ورقه ای از شست و شوی صورت پرهیز کنید. اغلب مردم فکر می کنند که پس از برداشتن ماسک، باید صورت را شست و شو داد؛ در حالی که این گونه نبوده و پس از برداشتن ماسک باید آن را ماساژ داده تا باقی مانده مواد مغذی نیز جذب پوست شده و پس از آن نیز می‌توان از یک مرطوب کننده استفاده کرد.

توجه کنید که استفاده از آبرسان ها و کرم های دور چشم پس از برداشتن ماسک های ورقه ای عالی خواهد بود. پس از آن که ماسک را برداشته و صورت را ماساژ دهید، می توانید از کرم دور چشم و یا یک لایه مرطوب کننده استفاده نمایید تا مواد مغذی که درون ماسک های ورقه ای وجود دارد، در داخل سلول های پوست مانده و تصویر بهتری را بر روی پوست بگذارند.

درباره fatemehaz

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *