یکی از ناخوشایند ترین اتفاقاتی که به مرور زمان برای پوست اتفاق می‌افتد، پدیدار شدن چین و چروک ‌ها می باشد. این خطوط ناخوشایند، سن افراد را از آن چه که واقعا هست، پیرتر نشان می‌ دهد و بعضی اوقات سبب کاهش اعتماد به نفس به خصوص در بانوان می ‌گردد. در نهایت بسیار ضروری می باشد که از سنین جوانی، از پوست صاف و شفاف خود مراقبت نید تا میزان بروز این چروک ‌های اجتناب ناپذیر به حداقل ممکن برسد. خبر خوب این که لازم نیست به منظور مراقبت از پوست‌تان هزینه‌های هنگفتی بپردازید. در ادامه ی این مقاله بهترین روغن برای چروک صورت را معرفی می‌کنیم و در آخر توضیح می‌دهیم چگونه از این روغن‌های طبیعی استفاده نمایید. روغن‌ های معرفی شده در این مطلب، هم نقش جلوگیری کننده و هم نقش درمانی دارند. پس در هر سن و سالی که می باشید، از این متن کاربردی غافل نشوید.

چرا باید از بهترین روغن برای چروک های صورت استفاده کرد؟

پیش از آن که به معرفی بهترین روغن به جهت چروک صورت بپردازیم، بهتر است به این پرسش پاسخ دهیم که اصلا چرا باید از روغن ‌ها برای جوانی پوست استفاده نمود. به صورت کلی روغن‌ های طبیعی به دو مدل روغن ‌های ضروری یا اساسی و حامل تقسیم می ‌گردند که در قسمت شیوه ی استفاده، مفصلا درباره ی آن ‌ها توضیح خواهیم داد.

چرا باید از بهترین روغن برای چروک های صورت استفاده کرد؟

در حقیقت روغن ‌های ضروری بهترین جایگزین برای کرم‌ های رایج ضد چروک پوست می باشند که در بسته بندی‌ های تجاری به فروش می ‌رسند و در برخی مواقع قیمت بالایی دارند. با وجود این که روغن ‌ها به صورت کامل نمی ‌توانند چین و چروک‌ های صورت شما را محو نمایند، اما در بهبود حال کلی پوست شما بسیار تاثیرگذارند. به صورت خلاصه انواع روغن‌ های ضروری با دو ویژگی مهم زیر بهترین برای چروک صورت شما خواهند بود:

اول، آنتی اکسیدان بودن:

آنتی اکسیدان‌ها در مبارزه با آسیب ‌های ناشی از رادیکال ‌های آزاد بسیار مهم و تاثیرگذارند. از آن جایی که روغن ‌های ضروری غنی از آنتی اکسیدان می باشند، می ‌توانند به کنترل و مهار فعالیت رادیکال‌ های آزاد و استرس اکسیداتیو روی پوست شما کمک خواهند کرد. نتیجه این فعالیت، جوان ماندن پوست شما می باشد.

دوم، تامین رطوبت و جوان سازی:

خواص مرطوب کنندگی روغن ‌ها عامل مهم دیگری بوده که سبب جلوگیری از ایجاد چین و چروک و درمان خطوط ریز پوست می‌ گردد. در حقیقت با بالا بردن سن، میزان رطوبت پوست کاهش یافته و همین مسئله سبب ایجاد چین و چروک ‌های ناخوشایند خواهد ‌شد. ماساژ مخلوط روغن‌ های ضروری و حامل روی صورت، رطوبت پوست شما را متعادل نموده و چروک ‌ها را برطرف می سازد.

معرفی بهترین روغن برای چین و چروک پوست صورت:

همان طور که تا به اینجا فهمیدید، این دو خاصیت مهم آنتی اکسیدان بودن و تامین رطوبت بوده که یک روغن را، بهترین روغن برای چروک صورت می‌ کند. در ادامه لیستی از بهترین‌ روغن ها را به منظور برطرف ساختن خطوط ریز و چین و چروک ‌های پوست‌تان معرفی خواهیم کرد. خواص همه ی روغن‌ هایی که در ادامه با آن‌ ها آشنا می ‌شویم، در تحقیقات علمی معتبر بر طبق پایگاه داده  ncbiبه اثبات رسیده‌اند.

اول، روغن گل محمدی:

اسانس گل محمدی از گران ‌ترین روغن‌ های ضروری در جهان می باشد؛ زیرا از 3000 بخش گل، تنها میزان کمی روغن تولید می‌ گردد. با این وجود از گذشته استفاده از آن به عنوان بهترین روغن برای جوانی پوست و سلامتی آن رواج دارد. عصاره ی گل محمدی خواص آنتی اکسیدانی و ضد باکتریایی دارد. روغن این گل، محصول فرعی تولید گلاب می شود و حتی در خود گلاب حدود 50-10 درصد روغن گل وجود دارد. به همین جهت، استفاده از خود گلاب نیز می ‌تواند در حفظ سلامت پوست‌ تاثیرگذار باشد. البته گلاب بیشتر برای افرادی که پوست خشکی دارند، توصیه می‌ گردد.

دوم، روغن چوب صندل:

از گذشته ‌های بسیار دور، چوب صندل قسمت مهمی از اقدامات درمانی آیورودا (علم باستانی و کهن هند) بوده است. در حقیقت چوب صندل نیز سرشار از خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی بوده که به مهار رادیکال ‌های آزاد کمک می ‌نماید. در نهایت استرس اکسیداتیو را کم کرده و پوست شما را سالم نگه خواهد داشت. به همین جهت در لیست بهترین روغن برای چروک صورت عنوان روغن چوب صندل هم به چشم می ‎‌خورد. طبق آزمایشات بالینی صورت گرفته ثابت شده که این روغن در بهبود زگیل، پسوریازیس، آکنه و اگزما نیز تاثیرگذار است.

سوم، روغن شمعدانی عطری:

این روغن ضروری کمتر به گوش رسیده، دارای خواص و فواید بی ‌شماری برای پوست است. روغن گل شمعدانی یک ضد عفونی کننده قوی بوده و در بهبود زخم شما بسیار موثر عمل می‌ نماید. این روغن معمولا سبب تحریک پوست یا بروز عوارض جانبی نمی‌ گردد؛ به همین جهت بیشتر آن را بهترین روغن برای از بین بردن چین و چروک صورت می ‌دانند.

علاوه بر این، روغن شمعدانی باعث بهبود مشکلات پوستی مثل اگزما و درماتیت را شده و چربی یا سبوم بیش از حد پوست را کم کند. همچنین مانند بیشتر روغن ‌های طبیعی، این روغن هم دارای خواص آنتی اکسیدانی می باشد که پوست را جوان و شاداب نگه می ‌دارد.

چهارم، بهترین روغن کندر:

این روغن مکانیسم دفاع طبیعی پوست شما را علیه باکتری ‌های مضر تقویت نموده و همچنین انعطاف و الاسیسته آن را حفظ می ‌نماید. نتایج یک پژوهش علمی نشانگر آن است است که روغن کندر خواص ضد التهابی داشته که رشد بافت پوست را تحریک نموده و در عین حال از التهاب جلوگیری خواهد کرد. این خاصیت روغن کندر، جای زخم کشیدگی‌های پوست که در اثر افزایش وزن یا زایمان به وجود آمدند را بهبود می‌ بخشد و به همین جهت می‌ توان گفت که شاید بهترین روغن برای چروک پوست نیز باشدو

پنجم، روغن مریم گلی:

این ضد افسردگی طبیعی، نوعی آنتی اکسیدان موثر می باشد و می ‌تواند آسیب ‌های پوستی ناشی از رادیکال ‌های آزاد مضر را کم کند. در نهایت روغن مریم گلی هم بهترین روغن به منظور از بین بردن چروک صورت به حساب می ‌آید.

معرفی بهترین روغن برای چین و چروک پوست صورت

در حقیقت رادیکال ‌های آزاد محیطی به DNA یا ماده ژنتیکی پوست آسیب می رسانند و روند پیری پوست را سرعت می بخشند. به کارگیری روغن ضروری مریم گلی احتمال این آسیب را به حداقل خود کاهش داده و پوست‌تان را تا سالیان سال جوان نگه می ‌دارد.

ششم، روغن تخم هویج:

روغن تخم هویج به علت ضریب محافظت در مقابل آفتاب (SPF) بالایی که دارد، مشهور است. این روغن سرشار از خواص آنتی اکسیدانی می باشد و به همین جهت در طیف وسیعی از محصولات آرایشی مورد استفاده قرار می ‌گیرد. جالب است بدانید پژوهشی بر روی این مدل محصولات آرایشی صورت گرفته و نتایج آن نشانگر آن است که روغن تخم هویج به کار رفته در آن‌ها، از تجزیه سلول ‌های سالم پوست جلوگیری و از این راه به جوان ماندن پوست شما کمک می‌ نمایند.

هفتم، بهترین روغن برای چروک صورت با گل سرخ:

روغن گل سرخ هم برای پوست شما، دارای خاصیت ضد التهابی است. این روغن از لینولئیک اسید، کاراتنوئیدها و توکوفرول‌ها مانند ویتامین E سرشار بوده که همگی اثرات ضد پیری اثبات شده‌ای دارند. همچنین روغن دانه گل سرخ سرشار از مقادیر زیادی فنولیک اسید می باشد که از التهاب و استرس اکسیداتیو پیشگیری می‌ کند.

به همین جهت می ‌توان روغن گل سرخ را بهترین روغن به منظور پیشگیری از چروک صورت دانست؛ زیرا هر دو این موارد (یعنی التهاب و استرس اکسیداتیو) روند پیر شدن پوست شما را تسریع می کند.

هشتم، روغن یلانگ یلانگ:

یلانگ یلانگ عنوان گل‌های درخت کانانگاست که در مناطق گرم و مرطوب رشد می ‌نماید. این روغن ضروری کمتر به گوش رسیده نیز با خاصیت آنتی اکسیدانی و مهار رادیکال ‌های آزاد، بهترین روغن برای چروک صورت شما خواهد بود. همچنین این روغن مفید به پوست‌تان در بازسازی خودش کمک می‌ نماید و از این راه مانع ایجاد چین و چروک ‌هایی می‌ گردد که در اثر بالا رفتن سن و عوامل محیطی بروز پیدا می ‌کنند.

گفتنی است این روغن خاص و کمیاب، چربی پوست را نیز متعادل نموده و درنتیجه اگر از مشکلاتی مثل جوش صورت و آکنه رنج می ‌برید، گزینه مناسبی برای شما می باشد؛ زیرا علاوه بر پیشگیری، قادر به رفع آکنه ‌های آزار دهنده پوست شما خواهد بود.

نهم، روغن انار:

روغن هسته ی انار نوعی آنتی اکسیدان موضعی قوی و سرشار از مواد موثری است که دارای خواص ضد التهابی، ضد سرطانی و ضد میکروبی می باشد. نتایج مطالعات علمی محققان نشانگر آن است که روغن هسته انار با تحریک سلول‌های کراتینوسیت (سلول‌های اپیدرمی تولیدکننده کراتین) سبب بازسازی اپیدرم یا لایه فوقانی پوست می ‌گردد.

همچنین این روغن جادویی، خواص ارتجاعی پوست و پروتئین‌ های کلیدی آن را حفظ می ‌نماید و درنتیجه نقش موثری در استحکام آن بازی می کند. علاوه بر این که روغن هسته ی انار بهترین روغن گیاهی به جهت چروک صورت به حساب می‌ آید، مصرف این میوه و عصاره‌های متفاوت آن فواید بی ‌شمار دیگری نیز دارد. از جمله این که از پوست شما در مقابل فوتوایجینگ یا پیر شدن پوست در اثر اشعه UV خورشید، محافظت خواهد کرد.

دهم، روغن رزماری:

روغن رزماری خواص آنتی باکتریال یا ضد باکتری دارد و می‌ تواند مشکلات پوستی مثل درماتیت، اگزما و روزاسه را بهبود ببخشد. اگر در پی سالم نگه داشتن پوست و موهای خود می باشید، توصیه می‌ کنیم حتما استفاده از این روغن را در روتین پوست و موی خود قرار دهید.

به عقیده بیشتر مصرف کنندگان روغن رزماری بهترین روغن برای چروک پیشانی صورت می باشد؛ زیرا از استرس اکسیداتیو پیشگیری می ‌نماید. به علاوه فعالیت ‌های آنتی اکسیدانی شدیدی دارد که از تغییر چربی ‌های طبیعی پوست‌تان پیشگیری نموده و پیری سلول‌ های پوست را به تعویق می‌اندازد.

یازدهم، روغن لیمو:

روغن لیمو نیز آخرین مورد از لیست روغن ‌های ضروری بوده که غنی از آنتی اکسیدان ‌ها می باشد و با خنثی نمودن رادیکال ‌های آزاد، از پوست در مقابل استرس اکسیداتیو محافظت می ‌نماید. این روغن کمتر شنیده شده حاوی آسکوربیک اسید، آلفاتوکرول (ماده ضدپیری) و گلوتاتیون بوده که سیستم دفاعی پوست‌تان را در مواجهه با انواع آسیب‌های محیطی تقویت می ‌کند. خلاصه این که ماساژ روغن لیمو روی پوست، از پیری زودرس پوستتان پیشگیری نموده و به همین جهت بهترین روغن برای چروک صورت به حساب می‌آید.

تا به این جا، ۱۱ مورد از بهترین روغن‌ های ضروری را معرفی کردیم. همه ی این روغن‌ها فرایند پیری پوست را کند ‌نموده و در برخی موارد نقش درمانی برای از بین بردن چین و چروک‌های صورت‌تان دارند. با این وجود توجه کنید که نباید از این روغن‌ها به صورت مستقیم روی صورت‌تان استفاده نمایید. به منظور یادگیری شیوه استفاده از این روغن‌ها، حتما قسمت بعد را مطالعه کنید.

چگونه از روغن‌ های ضروری استفاده نماییم؟

روغن ‌های ضروری، روغن‌ های طبیعی بسیار خالصی می باشند که در صورت استفاده مستقیم، امکان دارد پوست‌تان را به شدت تحریک نمایند. درنتیجه پیش از این که روغن ضروری را به صورت‌تان بزنید، باید آن را با یک روغن حامل ترکیب نمایید. در ادامه با بهترین روغن‌های حامل برای هر یک از روغن‌های ضروری معرفی شده، آشنا خواهیم شد. جالب است بدانید که روغن‌ های حامل نیز، برای پوست شما فواید زیادی دارند:

  • اول، روغن جوجوبا: باعث محافظت از سد طبیعی پوست می شوند.
  • دوم،‌ روغن آرگان: مصرف خوراکی و موضعی این روغن، سبب تقویت کشسانی پوست می شود.
  • سوم، روغن آووکادو: ماساژ پوست با این روغن، موجب تحریک تولید کلاژن خواهد شد.
  • چهارم، روغن بادام: پوست را دهیدراته و صاف نموده و جای زخم هایپرتروفیک را ترمیم می‌ کند.
  • پنجم، روغن دانه ی انگور: این ماده تقویت کننده ویتامین E می باشد؛ بدین معنا که کمک می‌ کند این ویتامین عملکرد بهتری در محافظت از پوست شما داشته باشد. همچنین آنتی اکسیدانی تحت عنوان پروآنتوسیانیدین داشته که خاصیت ارتجاعی پوست را حفظ خواهد کرد.
  • ششم،‌ روغن زردآلو: اسیدهای چرب و نرم کننده‌ ی این روغن دارای خاصیت ضد پیری و ضد باکتری است. برای پوست‌ های پیر، تحریک شده و خشک بسیار مناسب می باشد.

البته ناگفته نماند که مدل پوست شما در انتخاب بهترین روغن برای چروک صورت نقش مهمی دارد. بر این اساس راهنمای کوچکی تهیه کردیم که روغن ضروری و حامل مناسب پوست‌تان را تشخیص دهید و با خیال راحت از آن‌ها استفاده نمایید:

برای پوست‌های چرب:

  • اول، روغن جوجوبا.
  • دوم، روغن بابونه.
  • سوم، روغن کندر.

برای پوست‌های معمولی یا خشک:

  • اول، روغن دانه کلزا.
  • دوم،‌ روغن هسته زردآلو.
  • سوم،‌ روغن آرگان.
  • چهارم،‌ روغن مارولا.

برای پوست‌ های معمولی و حساس:

  • روغن گل سرخ.

برای پوست‌های معمولی، خشک، چروکیده و حساس:

  • روغن اسطوخدوس.

برای پوست‌های مستعد آکنه:

  • روغن درخت چای.

شیوه ی استفاده از بهترین روغن به منظور رفع چروک صورت:

هنگامی که روغن حامل و ضروری مورد نظر خود را انتخاب نمودید، دو روغن را با یکدیگر ترکیب کنید. به منظور ساخت ترکیب جادویی خاص خود، ۱۰ قطره از روغن ضروری را در ۵ میلی ‌لیتر (تقریبا یک قاشق چای خوری) روغن حامل حل نمایید. از این ترکیب دو بار در روز بر روی صورت‌ خود استفاده نمایید.

توصیه ی ما به شما این است که حتما پیش از این که از روغن برای صورت‌تان استفاده نمایید، تست حساسیت را انجام دهید. بدین ترتیب یک قطره از ترکیب دو روغن را روی ناحیه کوچکی در درون بازوی‌تان بزنید و ۲۴ ساعت صبر نمایید. اگر در این مدت هیچ قرمزی، خارش و به صورت کلی حساسیتی مشاهده نکردید، می‌توانید از این روغن برای همه ی پوست صورت خود استفاده نمایید.

عوارض احتمالی استفاده از بهترین روغن برای چروک صورت:

با وجود این که روغن‌های ضروری خالص‌ترین مدل روغن‌ های گیاهی می باشند، اما نمی‌توان  که صد در صد هیچ خطری ندارند. در بعضی موارد این روغن ‌ها سبب واکنش ‌های آلرژیک شده و حتی امکان دارد وضعیت پوست شما را بدتر نمایند. از جمله این عوارض احتمالی:

  • اول، راش‌ پوستی.
  • دوم،‌ قرمزی پوست.
  • سوم‌، کهیر.
  • چهارم،‌ برجستگی‌ ها.
  • پنجم، خارش.
  • ششم، عطسه و آبریزش بینی.

علاوه بر این اگر از اسانس مرکبات مثل روغن گریپ فروت و یا روغن لیمو به عنوان بهترین روغن به منظور رفع چین و چروک های صورت استفاده می ‌کنید، حتما از ضد آفتاب استفاده کنید. مرکبات سبب حساسیت پوست شما به نور می‌شود و حداقل به مدت ۱۲ ساعت پس از زدن روغن، باید از قرارگیری در معرض مستقیم آفتاب بپرهیزید.

نکته ی مهم دیگر این که اگر از محصولات ضد پیری استفاده می ‌کنید و یا دچار مشکل پوستی خاصی هستید، حتما پیش از استفاده از انواع روغن‌ های ضروری با متخصص پوست خود مشورت نمایید.

سوالات متداول:

چگونه چین و چروک صورتمان را از بین ببریم؟

به منظور از بین بردن چین و چروک پوست صورت باید اقدامات مراقبتی را انجام دهید. یکی از این ‌اقدامات، استفاده از روغن‌ های ضروری به همراه حامل به صورت مرتب تا چندین ماه می باشد.

آیا روغن کرچک ضد چروک است؟

هیچ شواهدی به منظور اثبات ادعای ضد چروک بودن روغن کرچک وجود ندارد؛ با این وجود این روغن آنتی اکسیدان موثری بوده که با خاصیت ضد التهابی خود می‌تواند در مبارزه با رادیکال‌های آزاد موثر عمل نماید و فرایند پیری را کندتر کند.

چگونه از روغن کندر استفاده کنیم؟

روغن کندر نوعی روغن ضروری و درنتیجه بسیار خالص می باشد که به منظور استفاده از آن باید و باید با یک روغن حامل ترکیب گردد. در این مطلب روغن ‌های حامل مفید را معرفی نمودیم. از هر یک این روغن‌ ها می‌ توانید در ترکیب با روغن کندر استفاده نمایید.

در ادامه ی این مطلب به معرفی روغن های دیگری می پردازیم که اثرات قوی تری دارند.

روغن های آمستریس:

اول، روغن لاوندر آمستریس:

روغن لاوندر آمستریس

خواص روغن اسطوخودوس:

  • اول، فواید روغن لاوندر برای موها.
  • دوم، فواید روغن اسطوخودس یا لاوندر برای پوست صورت.
  • سوم، خواص و فواید روغن اسطوخودوس برای بدن.
  • چهارم، روغن اسطوخودوس برای آکنه.
  • ششم، روشن کنندگی پوست.
  • هفتم، رفع چین و چروک.
  • هشتم، ضد التهاب.
  • نهم، بهبود اگزما و خشکی پوست.
  • دهم، ترمیم زخم.
  • یازدهم، مقابله حشرات.
  • دوازدهم، درمان بی خوابی.
  • سیزدهم، کاهش استرس و نگرانی.
  • چهاردهم، کاهش درد.
  • پانزدهم، درمان اختلالات تنفسی.
  • شانزدهم، درمان اختلالات ادراری.
  • هفدهم، درمان شوره سر.
  • هجدهم، جلوگیری از سرطان.
  • نوزدهم، کمک به گوارش.
  • بیستم، کاهش نفخ معده.
  • بیست و یکم، روغن اسطوخودوس و قاعدگی.
  • بیست و دوم، افزایش ایمنی بدن.
  • بیست و سوم، بهبود گردش خون.
  • بیست و چهارم، درمان سردرد.
  • بیست و پنجم، روغن اسطوخودوس برای پوست چرب.

دوم، روغن کالاندولا آمستریس:

روغن کالاندولا آمستریس

فواید روغن کالاندولا برای پوست:

  • اول، روغن کالاندولا به عنوان یک ضد آفتاب.
  • دوم، روغن کالاندولا برای بهبود زخم ها.
  • سوم، روغن کالاندولا برای آکنه.
  • چهارم، روغن کالاندولا برای درمان اگزما.
  • پنجم، روغن کالاندولا و بهبود بثورات حاصل از پوشک.
  • ششم، روغن کالاندولا و درمان پسوریازیس.
  • هفتم، روغن کالاندولا و سلامت و زیبایی پوست.
  • هشتم، روغن کالاندولا به عنوان یک مرطوب کننده.
  • نهم، به سلامت و زیبایی پوست کمک زیادی می کند.
  • دهم، مرطوب کننده ی مو.
  • یازدهم، آب رسانی لب ها.

سوم، روغن جوانه گندم آمستریس:

روغن جوانه گندم آمستریس

مزایای روغن جوانه گندم:

  • اول، درمان بیماری های پوستی.
  • دوم، چاقی صورت.
  • سوم، دور چشم.
  • چهارم، رفع لک صورت.
  • پنجم، ترمیم آسیب ها.
  • ششم، جلوگیری از تسریع روند پیری.
  • هفتم، روغن جوانه گندم برای روشن شدن رنگ پوست.
  • هشتم، برطرف کردن خشکی پوست روغن جوانه گندم.
  • نهم، درمان زخم و اسکار با روغن جوانه گندم.
  • دهم، سلامت مو.
  • یازدهم، مقابله با خشکی مو.
  • دوازدهم، رفع موخوره مو.
  • سیزدهم، رشد و سلامت مو.

چهارم، روغن جوجوبا آمستریس:

روغن جوجوبا آمستریس

خواص روغن جوجوبا برای سلامتی:

  • اول، سلامت پوست.
  • دوم، سلامت مو.
  • سوم، رفع ترک پاشنه.
  • چهارم، مناسب برای داشتن ناخن های سالم.
  • پنجم، آفتاب سوختگی را درمان می کند.
  • ششم، بالم لب طبیعی.
  • هفتم، رفع تیرگی دور چشم.
  • هشتم، ویتامین ها.
  • نهم، با عفونت مبارزه می کند.
  • دهم، درمان کننده اگزما و پسوریازیس.
  • یازدهم، مرطوب کننده پوست.
  • دوازدهم، حفظ تعادل چربی پوست.
  • سیزدهم، مناسب برای درمان آکنه.
  • چهاردهم، پاکسازی پوست.
  • پانزدهم، سرعت بخشیدن به بهبود زخم ها.
  • شانزدهم، مناسب برای لب های ترک خورده.
  • هفدهم، درمان التهاب پوستی.
  • هجدهم، برطرف کننده جای جوش و علائم آن.
  • نوزدهم، از پیری زودرس جلوگیری می کند.
  • بیستم، به پاکسازی پوست سر کمک می کند.
  • بیست و یکم، درخشان کننده مو.
  • بیست و دوم، رشد مو را تقویت می کند.
  • بیست و سوم، شوره سر را از بین می برد.
  • بیست و چهارم، از ریزش مو جلوگیری می کند.

روغن ماکادمیا آمستریس:

روغن ماکادمیا آمستریس

خواص روغن ماکادمیا برای پوست و مو:

  • اول، جوانسازی پوست.
  • دوم، درمان آفتاب سوختگی.
  • سوم، ضد باکتری و ضد قارچ.
  • چهارم، مرطوب ‌کننده پوست.
  • پنجم، ترمیم پوست.
  • ششم، تقویت موها.
  • هفتم، مرطوب کننده مو.
  • هشتم، مناسب موهای فر.

سخن پایانی:

روغن‌های ضروری در بیشتر مشکلات پوستی را به طرز معجزه آسایی حل می ‌کنند. این روغن‌ها، داروهای قابل اعتمادی هستند که برای مراقبت از پوست شما در مقابل پیر شدن می باشند. با این وجود به یاد داشته باشید که باید در استفاده از انواع مواد طبیعی از جمله روغن‌ها صبور باشید و چند ماه صبر نمایید تا نتیجه مورد انتظارتان را بگیرید. اگر سوالی درباره ی بهترین روغن برای چروک صورت دارید و هنوز هم مطمئن نیستید کدام یک مناسب نیا شماست، خوشحال می‌شویم در قسمت دیدگاه ‌های این مقاله، پاسخگوی شما همراهان عزیز و گرامی باشیم.

درباره الهه حسینی

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *