روغن آرگان یکی از معروف‌ترین روغن‌های جهان است که کاربرد خوراکی، آرایشی و درمانی دارد. مردم سراسر جهان از روغن آرگان برای درمان مشکلات پوست و موی خود استفاده می‌کنند. این روغن به صورت مستقیم بر روی پوست و موی شما قرار می‌گیرد پس حتما باید اصل باشد. در صورتی که از یک فروشنده معتبر خرید انجام ندهید، ممکن است جنس تقلبی به شما بدهند و تاثیر منفی روی پوست و موی شما داشته باشد. در این مقاله از آمستریس سنتر راه‌های تشخیص روغن آرگان اصل را برای شما توضیح می‌دهیم تا به راحتی بتوانید روغن آرگان اصل را از تقلب تشخیص دهید.

بهترین روش تشخیص روغن آرگان اصل از تقلبی چیست؟

تشخیص روغن آرگان اصل موضوعی است که همه کسانی که از این روغن استفاده می‌کنند، باید بدانند. روغن آرگان خاصیت‌های بسیاری دارد که به رشد مو، تقویت مو و سلامت پوست کمک می‌کند. اما اگر از روغن آرگان تقلبی استفاده کنید، علاوه بر اینکه تاثیر مثبت بر روی پوست و موی شما نمی‌گذارد، بلکه ممکن است آسیب نیز به شما وارد کند. پس تشخیص روغن آرگان اصل بسیار مهم است. در جدول زیر راهنمایی برای تشخیص روغن آرگان اصل از تقلبی را آورده‌ایم:

روش تشخیص توضیحات
بررسی مواد تشکیل دهنده روغن باید 100 درصد طبیعی باشد و مواد افزودنی و روغن‌های دیگر افزوده نشده باشد.
بررسی رایحه آرگان اصل باید بویی مانند آجیل بدهد.
بررسی رنگ روغن اصل باید زرد مات باشد.
بررسی قیمت و محل تهیه قیمت بالای روغن نشان دهنده خالص بودن آن است.
بررسی بسته‌بندی روغن ظروف پلاستیکی باعث از بین رفتن خواص این محصول است.
رسوب موجود در روغن اگر رسوب وجود دارد، یعنی محصول فیلتر نشده و خالص است.
یخ بستن روغن بررسی اینکه آیا با فریز کردن روغن یخ می‌بندد یا نه.

 

آزمایش آتش روغن آرگان اصل آتش نمی‌گیرد. اگر آتش گرفت بدانید روغن تقلبی است.

 

تشخیص روغن آرگان تقلبی

تشخیص روغن آرگان تقلبی

بازار فعلی لوازم آرایشی و بهداشتی پر از روغن آرگان تقلبی شده است. در بین این همه تشخیص روغن تقلبی از روغن آرگان اصل کار دشواری است. اما شناخت روغن آرگان تقلبی می‌تواند به تشخیص شما کمک کند. ممکن است روغن آرگانی که تهیه کرده‌اید موارد زیر را در خود داشته باشد:

  • بوی تند و بدی بدهد.
  • با آب رقیق شده باشد.
  • با روغن‌های با کیفیت پایین مخلوط شده باشند.
  • آتش بگیرید.
  • رنگ آن طلایی رنگ باشد.
  • رسوب نداشته باشد.

ویژگی روغن آرگان اصل

همانطور که گفته شد، ویژگی‌های ظاهری روغن آرگان را مشاهده کنید. سپس می‌توانید برای تشخیص روغن آرگان اصل از تقلبی آن را تست کنید. روغن آرگان را روی پوست خود بمالید و به نکات زیر توجه کنید:

  • روغن آرگان اصل پس از مصرف به سرعت جذب پوست می‌شود.
  • پوست شما بعد از مصرف روغن آرگان خیس یا لیز نمی‌ماند.
  • روغن آرگان اصل روی پوست حالت چسبندگی به خود نمی‌گیرد.
  • اگر پوستتان شروع به سوزش کرد، آن روغن اصل نیست. روغن آرگان تحریک کننده نیست.
  • چس از مصرف روغن آرگان روی پوست، علائم تسکین دهنده ظاهر می‌شود.
  • روغن اصل سبب درد روی پوست نمی‌شود.

تاثیر روغن آرگان اصل روی پوست و مو

تاثیر روغن آرگان اصل روی پوست و مو

روش دیگری برای تشخیص روغن آرگان اصل از تقلبی وجود دارد. کسانی که از روغن آرگان اصل استفاده کرده‌اند، از تاثیرات جادویی این روغن خبر دارند. روغن آرگان یکی از روغن‌هایی است که تاثیر خود را به سرعت نشان می‌دهد. در ادامه تاثیرات روغن آرگان اصل بر روی پوست و مو را بررسی می‌کنیم. در صورتی که موارد زیر را بعد از مصرف روغن مشاهده نکردید، روغن شما تقلبی است.

  • پوست و مو را تغذیه می‌کند

یکی از ترفندهای تشخیص روغن آرگان اصل، تاثیر آن روی پوست و مو است. یک روغن آرگان اصل ترکیبات مغذی و ضروری دارد. روغن آرگان سرشار از اسیدهای چرب و انواع مختلفی از فنلی است. عمده اسیدهای چرب موجود در این روغن اسید اولئیک و اسید لینولئیک است.

اگر روغن اصل استفاده کرده باشید، تاثیر آن روی پوست و موی خود مشاهده می‌کنید. پوست باید درخشان‌تر و شفاف‌تر شده باشد و مو تغذیه شده باشد. روغن آرگان حاوی ویتامین E نیز است که تاثیر آن را به سرعت در مو و پوست مشاهده می‌کنید.

  • التهابات را برطرف می‌کند

روغن آرگان اصل منبع غنی‌ از آنتی اکسیدان است که التهابات شما را برطرف می‌کند. این روغن حاوی ویتامین E نیز است که می‌تواند از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد مراقبت کند. پس از مصرف به التهابات خود دقت کنید. مثلا اگر آکنه دارید، توجه کنید آیا التهاب آکنه را برطرف کرده است یا خیر.

  • از ابتلا به سرطان جلوگیری می‌کند

حتماً در جریان باشید که یکی از علل افزایش آمار ابتلا به سرطان تغذیه نادرست و سبک زندگی افراد می باشد. چربی ‌های ترانس که در طول روز بارها با مواد غذایی متفاوت مصرف می‌ کنیم، می‌ توانند موجبات بروز تغییرات مخرب و افزایش ریسک ابتلا به سرطان را فراهم نمایند. تحقیقات روی بیماران سرطانی نشان می ‌دهد، کسانی که روغن آرگان مصرف می ‌نمایند، روند مهار سلول ‌های سرطانی‌شان سرعت می ‌گیرد.

روغن آرگان به خاطر برخورداری از منابع بزرگ آنتی اکسیدانی می ‌تواند سبب مرگ سلول ‌های سرطانی به ویژه در توده‌های سرطانی سینه و روده بزرگ گردد. جالب است بدانید که امروز دانشمندان تلاش می ‌کنند از پلی فنول‌های موجود در روغن آرگان برای مهار سلول ‌های سرطانی پروستات استفاده نمایند و شانس درمان مبتلایان به سرطان پروستات را بالا برند.

  • عملکرد قلب بهبود می یابد

آیا پزشک شما توصیه کرده به منظور تقویت عملکرد قلب خود از روغن آرگان به جای چربی‌‌های دیگر استفاده نمایید، اما در تشخیص روغن آرگان اصل چندان مهارت ندارید؟ اگر روغنی تحت عنوان روغن آرگان تهیه نمودید و نمی دانید اصل است یا نه به تاثیر آن در عملکرد قلب و چربی خون توجه نمایید. روغن آرگان اصل کاهش دهنده کلسترول LDL یا چربی خون بد می‌باشد.

پس اگر روغن آرگانی که مصرف می‌کنید اصل باشد، در آزمایش چربی خون بعدی تان حتماً مشاهده خواهید کرد که سطح LDL به میزان قابل ملاحظه‌ای کاهش پیدا کرده است. همچنین مصرف خوراکی روغن آرگان باعث افزایش آنتی اکسیدان‌های خون می‌ گردد و التهابات قلبی را کم می کند.

خطرات استفاده از روغن آرگان تقلبی

خطرات استفاده از روغن آرگان تقلبی

استفاده از روغن آرگان تقلبی علاوه بر اینکه باعث هدر رفتن سرمایه شما می‌شود، ممکن است به پوست و موی شما نیز آسیب وارد کند. ممکن است روغن حاوی مواد شیمیایی باشد و به پوست و موی شما آسیب وارد کند. مواد شیمیایی می‌تواند باعث واکنش‌های آلرژیک، ضایعه‌های پوستی یا حتی سوختگی شود.

یکی دیگر از خطرات روغن آرگان تقلبی این است که خواص روغن آرگان اصل را ندارد و مزایای آن را کاهش می‌دهد. شما نتایج مثبت از این روغن نخواهید دید و ممکن است اثرات منفی نیز روی پوست و مو مشاهده کنید.

روغن آرگان تقلبی به شهرت روغن آرگان آسیب می‌زند. هنگامی که به اسم روغن آرگان اصل، روغن را تهیه می‌کنید و اثر مناسبی مشاهده نمی‌کنید، دیگر سمت روغن آرگان نمی‌روید و به بقیه نیز آن را پیشنهاد نمی‌کنید.

روغن آرگان تقلبی می‌تواند به محیط زیست آسیب برساند. تولید روغن آرگان واقعی پایدار است و روغن تقلبی ناپایدار می‌تواند به محیط زیست و حیات وحش آسیب بزند.

خرید روغن آرگان اصل از آمستریس سنتر

خرید روغن آرگان اصل از آمستریس سنتر

اکنون با ویژگی‌های روغن آرگان اصل آشنا شدید و به خوبی می‌توانید تشخیص روغن آرگان اصل را از تقلبی بدهید. این روزها بسیاری از مردم به صورت اینترنتی خرید می‌کنند. خرید اینترنتی این مزیت را دارد که در وقت شما صرفه‌جویی می‌کند. از این عیب را دارد که نمی‌توانید روغن را بررسی و تست کنید. پس باید از یک فروشگاه مطمئن خرید را انجام دهید.

شما می‌توانید با یک جست و جوی ساده در اینترنت متوجه شوید که چه سایتی روغن ارگان به فروش می‌رساند. اما اصل بودن آن را از نظرات مشتریان قبلی و عملکرد سایت باید تشخیص دهید. دقت کنید سایت حتما نماد اعتماد الکترونیک داشته باشد تا با خیال راحت خرید خود را انجام دهید.

فروشگاه آمستریس سنتر این مزیت را دارد که بهترین روغن‌ها را برای فروش ارائه می‌کند و در اصل بودن محصولات خود دقت زیادی دارد. شما می‌توانید یک روغن اصل و باکیفیت را از فروشگاه ما تهیه کنید.

سخن پایانی

با توجه به رشد روزافزون تقاضا در بازار، وجود روغن‌های آرگان تقلبی در بازار زیاد شده است. اما گول فروشگاه‌های نامعتبر را نخورید. حتما با روش‌های گفته شده روغن را تست کنید و بررسی کنید که آیا واقعا روغن اصل است یا نه. تشخیص روغن آرگان اصل کار دشواری نیست. فقط کافی است موارد گفته شده را به خاطر بسپارید تا بهترین خرید را از بهترین فروشگاه داشته باشید.

سوالات متداول

  1. روغن آرگان برای پوست خوب است؟

روغن آرگان چه به صورت خوراکی و چه موضعی، تاثیر شگفت‌انگیزی بر پوست دارد.

  1. روغن آرگان بدون بو وجود دارد؟

خیر روغن آرگان حتماً باید رایحه‌ای خام و آجیلی داشته و اگر بد بو باشد فاسد و غیرقابل استفاده خواهد بود.

  1. آیا روغن آرگان، پوست را آبرسانی می ‌کند؟

بله روغن آرگان با سرعت جذب بالا می‌تواند به آبرسانی پوست کمک نموده و خاصیت ارتجاعی آن را بهبود خواهد بخشید.

درباره الهه حسینی

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *