بی شک خط چشم جز اولین وسایل آرایشی می باشد که هر خانمی حداقل یک مدل از آن را داخل کیف لوازم آرایشی خود دارد، اما ممکن است درست کشیدن خط چشم برای شما دشوار بوده و حتی قادر به کشیدن خط چشم نباشید و آن را کار غیر ممکنی بدانید. همه‌ ی بانوان می‌ دانند که خط چشم کشیدن سخت ‌ترین بخش آرایش چشم است اما از آنجایی که خط چشم تأثیر بسیاری در زیبایی چشم‌ ها دارد استفاده از این وسیله آرایشی می ‌تواند به بهترین شکل ممکن چشم‌ ها را زیباتر کند.

خط چشم کشیدن سخت‌ ترین بخش آرایش چشم‌ ها به شمار می رود و به‌ نوعی توانایی کشیدن خط چشم  یک مهارت محسوب می ‌شود. مدل چشم ‌ها در افراد مختلف متفاوت است و هر چشم آرایش چشم و خط چشم مخصوص به خود را می ‌طلبد بنابراین برای خط چشم کشیدن باید به مدل و فرم چشم ‌ها دقت کنید.

چگونه خط چشم بکشیم؟

قبل از کشیدن خط چشم باید زیر سازی و زدن سایه چشم را انجام داده و در نهایت خط چشم را بکشید. برای شروع، ابتدا با کمک کرم مرطوب‌ کننده پوست صورت و اطراف چشمانتان را نرم و مرطوب کنید؛ سپس برای ماندگاری بیشتر خط چشم و آرایش چشمتان مقداری پرایمر روی پلک زده و سپس برای آن که سیاهی دور چشمتان باقی نماند، کمی کرم‌ پودر و کانسیلر بزنید تا پوستتان یک ‌دست شود و بعد از زدن پرایمر سایه‌ ی خود را زده و در آخر خط چشم و ریمل خود را بزنید تا آرایش چشمانتان تکمیل شود.

چگونه خط چشم بکشیم؟

نکات مهمی که بهتر است هنگام خط چشم کشیدن بدانید؛ به شرح زیر می باشد:

  • نکته اول، نوک قلموی خط چشم خود را قبل از شروع کار، تیز کنید تا بتوانید خطوط دقیق‌ تری بکشید.
  • نکته دوم، برای آن که خط زیادی روی خط مژه‌ ی شما کشیده نشود، اضافی مایع خط چشم خود را پاک کنید.
  • نکته سوم، از خط چشم‌ های با کیفیت برای این کار استفاده کنید؛ در غیر این صورت حین استفاده از این وسیله آرایشی، شاهد گلوله، گلوله شدن مایع خط چشم و در نهایت ایجاد خطوط ناصاف روی پلک خواهید بود.
  • نکته چهارم، گوشه‌ ی چشم خود را بکشید تا بتوانید به طور بهتری دنباله ‌ای صاف بکشید.
  • نکته پنجم، شما می ‌توانید برای کشیدن دنباله ‌ای صاف، گوشه‌ های چشم خود را چسب بزنید.

شما می توانید از ترفند های زیر برای کشیدن خط چشم درست و متناسب با چشمان خود، کمک بگیرید:

اول، از فرمژه استفاده کنید:

استفاده از فرمژه یکی دیگر از تکنیک‌ های نحوه ‌ی صحیح خط چشم کشیدن است. شما با استفاده از این ابزار می ‌توانید هم ‌زمان هم خط چشم بکشید و هم مژه‌ هایتان را فر و خوش حالت کنید. باید مداد چشم را روی لبه داخلی فرمژه بکشید و از آن برای کشیدن خطوط صاف استفاده کنید و بعد از خشک شدن خط چشم مژه‌ هایتان را فر کنید.

دوم، کانسیلر را فراموش نکنید:

مشکل لرزش دست ‌ها و عدم تمرکز حین کشیدن خط چشم بسیار رایج است؛ برای همین ممکن است خطوطی ناصافی بکشید. از کانسیلر برای درست ‌کردن این خطوط کج، استفاده کنید. برای این کار گوش‌ پاک ‌کن را به پاک ‌کننده ‌ی آرایش بزنید و اضافات خط چشم و جاهایی که دستتان لرزیده است را پاک کنید سپس از کانسیلر استفاده کرده و به قسمت‌ های پاک شده کانسیلر بزنید تا در نهایت دور چشمان شما تمیز و مرتب شود.

سوم، نقطه ‌چین بکشید:

مثل زمان کودکی خود که برای تمرین و یاد گرفتن کشیدن خط صاف برروی چشمان خود، نقطه‌ چین بکشید و سپس آن خطوط را به هم وصل کنید به این ترتیب که با یک مداد محدوده‌ ی خط چشم و میزان دنباله‌ ی آن را با نقطه‌ چین‌ های کم‌ رنگ مشخص کنید؛ سپس این خطوط را به یکدیگر وصل کرده و خط چشمی صاف بکشید. برای کشیدن خط چشم‌ گربه‌ای یا دنباله‌ دار می‌ توانید از تکنیک نقطه ‌چین استفاده کنید. توجه داشته باشید که قبل از انجام این کار، نوک قلموی خود را تیز کرده باشید.

چهارم، دستانتان را توسط پاهایتان بگیرید:

برای کشیدن خط چشم دقیق باید حوصله داشته باشید و اصلاً دستانتان نلرزد؛ اگر در حین کشیدن خط چشم، دچار لرزش دست می ‌شوید، می‌ توانید از پاهای خود برای محکم نگه‌ داشتن و نلرزیدن دستان خود کمک بگیرید. به این صورت که روی زمین نشسته و آرنج خود را روی ران‌ های خود قرار دهید، حتی می ‌توانید از سطوح هم برای محکم نگه ‌داشتن دستان خود کمک بگیرید.

پنجم، از انگشتان پا کمک بگیرید:

شاید برایتان جالب باشد که بدانید جمع ‌کردن انگشتان پا باعث تمرکز و ازبین‌ رفتن لرزش دستان می ‌شود و بسیار به شما کمک خواهد کرد.

ششم، کشیدن خط چشم با چسب:

در این روش که برای افراد تاره کار مناسب است کافیست از یک تکه چسب در انتهای چشمان خود کمک بگیرید. ابتدا چسب را بچسبانید، سپس خط چشم را از گوشه بیرونی و مماس به چسب بکشید. این چسب در خط چشم به شما کمک می کند تا خطی صاف بکشید. پس از آن برای خط برگشت خط چشم اقدام کنید و به اندازه قطر دلخواه بکشید.

طریقه ی صحیح خط چشم کشیدن:

اگر شما نحوه ‌ی درست خط چشم کشیدن را بیاموزید، می توانید چشم‌هایتان را درشت ‌تر، جذاب ‌تر و گیرا تر نشان دهید، اما زمانی خط چشم می‌ تواند کار خود را به‌ خوبی انجام دهد که در کشیدن خط چشم متناسب با چشم خود مهارت کسب کنید و گرنه فقط چند خط ناصاف دور یا پشت چشم خود خواهید کشید. برخی مواقع ممکن است به‌ خاطر لرزش دستتان نتوانید خط چشمی نازک و دقیق بکشید.

انواع مختلف خط چشم:

بسته به نوع آرایشی که می خواهید داشته باشید، احتمالاً بهتر است که از خط چشم متفاوتی استفاده نمایید. در زیر تعدادی از انواع خط چشم ها و نحوه استفاده آن ها جمع آوری کرده ایم. برای فهمیدن این که چگونه یک خط چشم را به صورت حرفه ای استفاده کنید، اول تصمیم بگیرید که از میان انواع مختلف خط چشم کدام بهتر به پوست شما می آید و قابل استفاده است، سپس فکر کنید به اینکه چه رنگ هایی چهره تان را در روز و شب بهتر نشان می رهد.

انواع مختلف خط چشم

خط چشم انواع گوناگونی دارد که تعدادی از آن به شرح زیر می باشد:

هر نوع از خط چشم ها نحوه ی استفاده ی منحصر به فردی را دارد. بنابراین شما باید آن گونه ای را انتخاب کنید که توانایی استفاده از آن را داشته باشید.

  • اول، خط چشم مایع:

این نوع خط چشم سخت ترین مدل خط چشمی می باشد که می توان از آن استفاده کرد؛ اما این نوع خط چشم می تواند بسیار دقیق و زیبا باشد. خط چشم های مایع معمولا به صورت ماژیکی تولید می شوند. از آنجایی که بدون تمرین استفاده از این خط چشم مشکل می باشد بهتر است اول به سراغ مدل های دیگر خط چشم رفته و هنگامی که دستتان مهارت بیشتری را دارا شد از این نوع خط چشم استفاده کنید.

برای استفاده از این نوع خط چشم نیازمند دستان ثابتی هستید و باید خط چشم را به صورت خط های کوچکی نزدیک به پلک چشم بکشید. بهتر است از وسط پلک چشم شروع کرده و به آرامی خط چشم را بالای پلک بکشید تا به گوشه چشم خارجی برسید. اگر دوست دارید خط چشم را سراسری بکشید می توانید دوباره بعد از کشیدن خط چشم در قسمت بیرونی از قسمت گوشه چشم شروع کرده و خط چشمی به آرامی تا وسط چشم بکشید و این خط را به خط کشیده شده قبلی متصل کنید.

  • دوم، خط چشم مداد:

استفاده از این نوع خط چشم عادی است و به شکلی مردمی است. بیشتر بانوان معتقدند استفاده از مداد نرم برای خط چشم بهتر از استفاده از مداد های خشن و سخت است. مداد های گران قیمت معمولا نرم و ملایم اند و به راحتی با یک اسفنج پاک می شوند.

  • سوم، خط چشم پودری:

این نوع خط چشم مانند سایه فشرده در رنگ ‌های قهوه ‌ای سوخته و مشکی در بازار موجود است. برای استفاده از آن باید چند قلمو فشرده در سایز بسیار باریک و سایز پهن و باریک تهیه کنید. بهتر است که برای جوابدهی بیشتر کمی آب بر روی آن اسپری کنید یا قلمو را از قبل مرطوب کنید تا نتیجه بهتری به شما بدهد. یکی از مزایای استفاده از این نوع خط چشم این است که می توان از آن هم به عنوان سایه و هم خط چشم استفاده کرد و عیب استفاده از آن هم این است که همیشه باید قلمو ها همراهتان باشد و همچنین در صورتی که بیش از اندازه مرطوب شود، سرریز می ‌کند.

  • چهارم، خط چشم ژله‌ ای:

خط چشم‌ های ژله ای معمولاً در شیشه ‌های کوچک بسته بندی می ‌شوند و با یک برس زاویه دار مخصوص کشیدن خط چشم، اعمال می ‌شوند. این خط چشم رنگ‌ دانه بسیار قوی داشته و با مداد چشم و خط چشم مایع سازگاری دارد (می‌ توان در کنار این دو از خط چشم ژله ای نیز  استفاده کرد). مزیت این نوع از خط چشم این است که حتی مقدار کمی از آن کافی است. برای کشیدن سایه چشم دودی عالی است. دارا بودن حالتی کرمی که احساس صاف و ابریشمی روی پلک‌ها ایجاد می‌کند.

کشیدن خط چشم

برای کشیدن سایه غلیظ بسیار مناسب است. عیب این نوع خط چشم در این است که شما به یک برس آرایشی نیاز خواهید داشت که باعث می‌ شود این خط چشم آن‌ قدرها برای سفر مناسب نباشد. برای جلوگیری از لک انداختن و پخش شدن باید صبر کنید تا خشک شود. اگر بعد از هر بار استفاده درب آن را محکم نبندید، به سرعت خشک می ‌شود.

  • پنجم، قلم خط چشم:

قلم خط چشم و مداد مومی از بهترین کالا هایی اند که عرضه شده اند. هر دوی آن ها چشم گیر تر از مداد به نظر می رسند و استفاده آن ها از خط چشم مایع راحت تر است. اگر شما یک خط چشم اساسی می خواهید بهتر است از قلم یا مداد مومی استفاده کنید.

  • ششم، خط چشم ماژیکی:

این نوع خط چشم به دلیل داشتن نوک نمدی و ثابت، به راحتی قابل استفاده بوده و نیاز به تمرکز و مهارت خاصی نمی باشد. سریع خشک شده و به سختی پاک می شود و ماندگاری بالایی دارد و برای کشیدن خط چشم گربه ‌ای و دنباله دار بسیار مناسب است و مزیت آن این است که به صورت صاف و بدون سکته سر می‌ خورد، استفاده آسان و راحتی دارد. همچنین عیب آن این بوده که پس از هر بار استفاده اگر درپوش محکم بسته نشود، به سرعت خشک می‌ شود. برای جلوگیری از پخش شدن ناخواسته باید کاملاً خشک شود.

مواد تشکیل دهنده خط چشم:

خط چشم ‌ها هم مانند دیگر لوازم آرایشی فرمولاسیون مخصوص خود را دارند و ترکیبات مختلفی برای ساخت آن ‌ها وجود دارد. در همین چند دهه گذشته هم از مواد سمی مانند سرب در ساخت لوازم آرایشی استفاده می‌ شد؛ اما امروزه در محصولات اورجینال و اصل خبری از این مواد سمی نیست. پس توصیه می‌ کنیم هنگام خرید محصولات آرایشی و بهداشتی برای سلامت خودتان هم که شده حتما به سراغ برند های معروف و معتبر بروید. در ترکیبات اولیه همه مدل‌ های خط چشم موجود در بازار سه فاکتور اصلی به کار رفته است که این سه فاکتور اصلی شامل موارد زیر می ‌شود:

  • اول، ماده ورقه کننده: استفاده از این ماده در خط چشم باعث می ‌شود که کشیدن خط چشم راحت تر شود چرا که یک لایه نازک و ظریف بر روی پوست جای می ‌گذارد.
  • دوم، ماده غلیظ کننده: این ماده خودش از موادی مانند موم، صمغ و ژل‌ های طبیعی به دست می ‌آید و باعث بافت دار شدن و حجم دار شدن مایع خط چشم خواهد شد.
  • سوم، رنگدانه: این ماده همانطور که از نامش هم مشخص است وظیفه رنگ دادن را بر عهده دارد. تولید کنندگان به هنگام ساخت خط چشم، متناسب با رنگی که خواهان آن هستند از ترکیبات خاصی استفاده می‌ کنند. به طور مثال برای رنگ‌ های مشکی و قهوه ‌ای، اکسید‌ آهن و برای رنگ‌ های روشن، دی اکسید تیتانیوم مورد استفاده قرار می‌ گیرد.

انتخاب رنگ خط چشم:

رنگ سیاه برای خط چشم به همه زنان می آید و بیشتر زنان به رنگ چشم سیاه تمایل دارند. در حقیقت رنگ سیاه، رنگی محکم و قوی برای پوست بوده و رنگ زغال چوب یا قهوه ای رنگی نرم و ملایم به نظر می رسد که بیشتر بانوان در آرایش روز از آن استفاده می کنند و اگر پوست و مویی بلوند یا طلایی دارید این یک رنگ مناسب برای شما می باشد. از استفاده کردن از بعضی رنگ های روشن برای خط چشم در شب نترسید چرا که رنگ ارغوانی، سبز و حتی قرمز در شب، خط چشمی قابل توجه برای شما می سازد. زمانی که شما به باشگاه یا کلوپ می روید سعی کنید یکی از این رنگ ها را استفاده کنید تا جالب تر به نظر برسید. همچنین می توانید از خط چشم نقره ای در شب استفاده کنید. به علاوه یک قسمت از جط چشم را در گوشه ها برای زمانی که پلک های شما خسته می شود بلند تر و دراز تر بکشید.

انواع مدل خط چشم برای انواع چشم‌ ها:

اگر آرایشگاه بروید، احتمالاً مدل مویی انتخاب می ‌کنید که متناسب با صورتتان باشد. اگر برای خرید لباس زنانه به فروشگاه می ‌روید، لباسی تهیه می ‌کنید که متناسب با اندامتان است. کشیدن خط چشم نیز باید به گونه ‌ای باشد که با فرم چشمانتان متناسب باشد. از این رو در این بخش از مقاله سعی کردیم انواع مدل خط چشم برای انواع چشم ‌ها را توضیح دهیم.

  • اول، خط چشم برای چشم‌ های گرد:

افرادی که چشم‌ های گرد دارند، می‌ توانند به چندین روش خط چشم بکشند. در این صورت شما می ‌توانید خط چشم نازک یا ضخیم را برای چشمتان انتخاب کنید، اما باید متناسب با صورتتان این خط را بکشید تا آرایشتان نا متناسب نباشد. اگر می ‌خواهید خط چشم برای چشم ‌های گرد بکشید، توصیه می شود مدل خط چشم نازک را انتخاب کنید، اما آن را تا گوشه چشم ادامه ندهید، به بیان دیگر مدل خط چشمتان گربه ‌ای نشود. سپس از سایه چشم مشکی یا قهوه‌ ای تیره استفاده کنید و گوشه چشمتان به صورت خط چشم کشیده یا گربه ‌ای بکشید تا چشمانتان کشیده ‌تر به نظر برسد.
در روش دوم می‌ توانید خط چشم را از میانه چشم شروع کنید و در ادامه ضخامت خط چشم را بیشتر کنید و آن را به صورت کشیده و گربه‌ ای بکشید تا چشمتان حالت کشیده ‌تر پیدا کند. انتخاب هر دو روش به سلیقه و فرم صورتتان بستگی دارد.

  • دوم، خط چشم برای چشم‌ های درشت:

افرادی که چشم‌ های درشتی دارند، به دو گروه تقسیم می ‌شوند: چشم کشیده، چشم سر پایین.

انواع خط چشم

چشم کشیده، به چشم‌ هایی گفته می شود که طول بلند دارد. چشم سر پایین به چشمی گفته می شود که گوشه چشم روبه پایین است و چشم حالت خواب ‌آلودگی یا به اصطلاح خمار دارد. معمولاً کشیدن خط چشم برای چشم ‌های درشت متفاوت است. اگر چشمتان درشت و کشیده است، یک خط چشم نازک، نزدیک رویش مژه‌ ها مناسب چشمتان خواهد بود و نیازی به کشیدن خط چشم کشیده یا گربه ‌ای نیست.
اما اگر چشمتان رو به پایین است، توصیه می شود که خط چشم نازک بکشید و دم خط چشم را رو به بالا ادامه دهید تا چشمتان خسته و خواب‌ آلود به نظر نرسد. همچنین افرادی که می‌ خواهند خط چشم برای چشم‌ های درشت بکشند، می ‌توانند خط چشم را از میانه چشم آغاز گرده و یک خط چشم نیمه بکشند.

  • سوم، خط چشم برای پلک افتاده:

افرادی که چشما‌ن پف کرده و پلک افتاده دارند، معمولاً خط رویش مژه و پلکشان کاملاً مشخص نیست. اما کشیدن صحیح خط چشم، به زیباتر شدن این فرم چشم کمک شایانی می‌ کند. بهترین مدل خط چشم برای پلک افتاده، خط چشم پهن است. معمولاً خط چشم نازکی که نزدیک رویش مژه باشد، دیده نمی ‌شود و حتی ممکن است به سرعت پاک شود. توصیه می شود که مدل خط چشم برای پلک‌ های افتاده را ضخیم و گرد بکشید، به طوری که خط چشم شکسته نباشد و چشم ‌ها را گرد و کشیده ‌تر نشان دهد.
همچنین خط چشم گربه ‌ای و کشیده، به کشیده‌ تر شدن چشمانتان کمک می ‌کند. ناگفته نماند، اگر پلک افتاده یا پف ‌دار دارید، هرگز خط چشم زیر چشمتان نزنید. برای نتیجه بهتر کشیدن خط چشم پلک افتاده، می ‌توانید چشم‌ هایتان را باز نگه دارید تا اندازه و ضخامت دقیق خط چشم را ببینید و راحت و دقیق ‌تر بکشید.

  • چهارم، خط چشم ساده برای چشم‌ های پف‌دار:

در صورتی که پلک چشم و زیر چشمتان حالت پف ‌دار دارد باید خط چشم را طوری بکشید که این مسئله را کم رنگ تر نشان دهد. برای این کار کافیست یک خط چشم پهن را از ابتدای چشمتان تا انتها بکشید و هر چه به انتها و گوشه خارجی چشم نزدیک تر می ‌شوید سعی کنید خط چشم را پهن ‌تر بکشید. البته توصیه می شود که خط چشم را بیش از حد دنباله دار نکشید چرا که جلوه خوبی نخواهد داشت. نکته مهم در رابطه با خط چشم کشیدن چشمان پف دار این است که تا جایی که می ‌توانید خط را روی مژه‌ هایتان بکشید، چون این کار مانع از پف‌ دارتر شدن چشم‌ ها خواهد شد.

  • پنجم، خط چشم ساده چشم‌ های پف ‌دار:

خط چشم پهن از ابتدا تا انتهای چشم دقیقا روی بن مژه‌ ها بکشید و خط چشم را در قسمت انتهایی چشم پهن تر کنید.

  • ششم، خط چشم برای چشم‌ بادامی‌ ها:

چشمان بادامی زیبایی خاص خود را دارند و به صورت طبیعی دارای کشیدگی هستند. اگر چشمان بادامی دارید و می‌ خواهید کشیدگی چشم را بیشتر کنید باید روی قسمت دم و دنباله خط چشم کار کنید. برای کشیدن خط چشم روی چشم بادامی لازم است ابتدا یک خط چشم باریک در قسمت داخلی چشم از بالا بکشید و سپس آن را تا انتهای چشم ادامه دهید. هر چه به انتهای چشم نزدیک تر می ‌شوید خط چشم را کمی پهن کرده و آن را مقداری دنباله دار بکشید.

  • هفتم، خط چشم برای چشم ‌های بادامی:

خط چشم را در ابتدای چشم باریک بکشید. هر چه به انتهای چشم نزدیک تر می ‌شوید خط چشم را پهن تر و کشیده تر کنید. اگر می ‌خواهید آرایش‌ لایت داشته باشید از مداد چشم و اگر می ‌خواهید آرایش حرفه‌ ای انجام دهید از خط چشم مایع استفاده کنید.

  • هشتم، خط چشم برای چشم ‌های گود رفته:

اگر چشمان گود رفته‌ ای دارید توصیه ما این است که به‌ هیچ‌ عنوان از مداد سیاه یا سرمه برای مشکی کردن داخل چشمانتان استفاده نکنید؛ چرا که سیاه کردن قسمت داخلی چشم ‌ها باعث می ‌شود چشمانتان تیره تر و گود رفته تر به نظر رسد. برای آرایش این مدل چشم‌ ها ابتدا لازم است اگر تیرگی زیاد است، این تیرگی به کمک یک کانسیلر خوب پوشانده شده و سپس به سراغ خط چشم رفت. برای کشیدن خط چشم باید دقت کنید که یک خط نازک و ظریف پشت چشمتان بکشید. در آخر برای این که چشمان جذاب تری داشته باشید از سایه ‌های رنگ روشن برای درشت ‌تر نشان دادن چشم ‌ها استفاده کنید. برای چشم‌ های گود رفته بهتر است از خط چشم مایع استفاده کنید؛ چرا که از تیره شدن بیش از حد چشم ‌ها جلوگیری می ‌کند. یک خط چشم باریک و ظریف پشت پلک بکشید. به هیچ عنوان چشم‌ ها را بیش از حد مشکی نکنید و بهتر است از مداد چشم استفاده نکنید و به جای آن از خط چشم مایع کمک گرفت.

آموزش خط چشم

  • نهم، خط چشم برای چشم ‌های ریز:

بسیاری از افراد تصور می‌ کنند که افرادی که چشم ریز و بادامی دارند، نباید خط چشم بکشند. اما آرایش صورت شما زمانی کامل می ‌شود که به درستی و متناسب با فرم صورت و چشمانتان آرایش کنید. به همین دلیل معجزه خط چشم برای چشم ‌های ریز را نمی ‌توان دست کم گرفت. اگر چشم بادامی یا کوچک دارید، توصیه می شود از خط چشم ماژیکی نازک استفاده کنید. این مدل خط چشم کمک می ‌کند تا خط ظریف و نازکی روی پلکتان بکشید. بهترین مدل خط چشم برای چشم‌ های ریز به گونه ‌ای است که از گوشه چشم نازک باشد و از میانه چشم به ندرت ضخیم ‌تر شود. همچنین خط چشم گربه ‌ای نیز برای چشم بادامی ها مناسب خواهد بود. با این حال نکته ‌ای که در هنگام خط چشم زدن باید به یاد داشته باشید این است که اگر چشمانتان بادامی و کوچک است، هرگز از خط چشم، زیر یا داخل چشمتان استفاده نکنید؛ چرا که باعث می‌ شود چشمتان بادامی و کوچک ‌تر به نظر برسد و فرم آرایشتان را نا متناسب سازد.

  • دهم، خط چشم ساده برای چشم ‌های فاصله ‌دار:

اگر از جمله افرادی هستید که بین دو چشم و ابروی شما فاصله زیادی وجود دارد، شما جزو این دسته به حساب می ‌آیید. در هنگام کشیدن خط چشم به خاطر داشته باشید که لازم است تمرکز خود را روی گوشه داخلی چشم گذاشته و برای این کار کافیست در قسمت داخلی چشم از سمت بینی و مجرای اشک یک خط چشم نازک و تیز بکشید این کار کمک می ‌کند فاصله چشم ‌ها کمتر دیده شود. بعد از آن که گوشه داخلی چشم را کشیدید، داخل چشم‌ ها را مداد بکشید. توصیه ما این است روی قسمت خارجی چشم زیاد کار نکنید. در قسمت داخلی چشم خط چشم کشیده شود و روی قسمت خارجی چشم نیازی نیست کار شود. از مداد چشم می ‌توانید برای قسمت پایین چشم استفاده کنید.

  • یازدهم، خط چشم برای چشمان نزدیک به هم:

اگر چشمانی نزدیک به هم دارید باید سعی کنید به کمک آرایش و خط چشم فاصله چشم ‌ها را کمی بیشتر کنید. برای این کار باید تمرکز خود را روی گوشه خارجی چشم ‌ها بگذارید، دقیقا برعکس چشمان دور از هم. پیشنهاد ما به شما این است که خط چشم را کشیده ‌تر کنید تا فاصله بین چشم‌ های شما بیشتر شود. دقت داشته باشید که قسمت داخلی یا همان مجرای چشم را با خط چشم نکشید چون چشم‌ ها را به هم نزدیک تر خواهد کرد.

  • دوازدهم، خط چشم برای تک پلکی ‌ها:

احتمالا اولین سوالی که برایتان پیش بیاید این است که تک پلکی به چه نوع چشمانی گفته می ‌شود؟ تک پلکی ‌ها کسانی هستند که وقتی چشمانشان را باز نگه می‌ دارند؛ فقط یک پلک آن‌ ها مشخص است. این افراد برای کشیدن خط چشم ابتدا باید یک خط چشم بسیار باریک در قسمت داخلی چشم از بالا بکشند و هر چه به انتهای چشم نزدیک تر می ‌شوند، خط چشم را پهن تر کنند. به یاد داشته باشید هر چه خط چشم در انتهای چشم پهن ‌تر باشد چشم ‌ها زیباتر و گیرا تر و همچنین درشت ‌تر به نظر می رسد. در گوشه داخلی و قسمت مجرای اشک خط چشم بسیار نازک کشیده شود و در قسمت انتهای چشم خط چشم را پهن تر باید کرد. این کار چشم‌ ها را درشت تر می ‌کند.

  • سیزدهم، کشیدن خط چشم برای چشم ‌های گربه ‌ای:

داشتن چشم‌ های گربه‌ ای باعث خاص شدن چهره فرد می ‌شود. این مدل چشم، زیبایی خاص و منحصر به فردی به فرد می بخشد. چشمان گربه‌ ای بدون خط چشم هم کشیده و زیبا بوده و احتیاجی به آرایش ندارند. اما اگر از آن دسته افرادی هستید که دوست دارید با آرایش زیبایی چشمانتان را دو چندان کنید، ما به شما کمک می ‌کنیم که مدل خط چشم مخصوص خودتان را پیدا کنید. نکته‌ ای که مهم است بگوییم این است که چشم بادامی با چشم گربه ‌ای متفاوت است. خیلی افراد هستند که این دو مدل چشم را یکی می ‌دانند در صورتی که باید بدانید چشم بادامی‌ ها چشم‌ هایشان ریز و کوچک است در حالی که چشم گربه ‌ای ها چشمانی درشت و کشیده دارند. پس مدل خط چشم کشیدن این افراد نیز با هم متفاوت است.

افراد دارای چشمان گربه‌ ای مانند باید پشت پلک چشم خود را از ابتدا با یک خط چشم باریک کشیده و از میانه چشم، خط چشم خود را کمی پهن ‌تر کنند. این روش کشیدن خط چشم باعث زیباتر جلوه دادن چشم ‌های گربه ‌ای خواهد شد. خط ابتدای چشم‌ ها تا وسط پلک باریک کشیده شود. از وسط چشم خط پهن ‌تر شده و حالت چشم ‌ها به صورت کشیده در می آید.

خط چشم ساده:

حالا که با انواع مدل‌ های مختلف خط چشم برای هر چشمی آشنا شدید، در این قسمت قصد داریم شما را با یک مدل خط چشم ساده که تقریبا به هر مدل چشمی می‌آید، آشنا کنیم.

آموزش مرحله به مرحله یک خط چشم دخترانه ساده:

  • اول، انتهای چشم یک خط کج بکشید.
  • دوم، به کمک قلمو حالت هشتی شکل را به خط چشم بدهید.
  • سوم، از ابتدای چشم خطی بکشید و آن را مدل هشتی انتهای چشم وصل کنید.
  • چهارم، در آخر داخل خط چشم را پر کنید و به مژه‌ هایتان ریمل بزنید.

بهترین راه برای استفاده از خط چشم:

استفاده از خط های کوتاه بهتر است از کشیدن یک خط سخت است که به چشم ها آسیب می رساند. با یک دست پلکتان را نگه داشته و با دست دیگر به آسانی شروع به کشیدن خط کنید. از وسط پلک چشمتان به سمت گوشه های بیرون است. برای ایجاد یک خط چشم با دوام و بلند مداد را در سراسر چشم حرکت داده و به پلک بچسبانید. اگر تصمیم به استفاده از خط چشم درون چشم ها دارید از مداد یا مداد مومی استفاده نکنید؛ چرا که باعث تحریک چشم و عفونت به وسیله ی میکروب های موجود در دستان می شود، برای این نوع خط چشم بهتر است از خط چشم های مایع استفاده کنید.

بهترین راه برای استفاده از خط چشم

به چشم های گربه نگاه کنید، خط چشم های او کمی  چشمانش را به سمت بیرون کشیده و به طرف بالا تغییر جهت داده. این نوع خط چشم نسبت به خط چشم مایع کمتر چشم گیر است و بیشتر مناسب استفاده در روز است.

شما می توانید ضعف چشمانتان را با پنج راهکار بپوشانید:

  • اول، اگر چشمان شما نسبت به هم بسته هستند خط چشمتان را از گوشه داخلی شروع کنید و آن را به سمت گوشه های بیرونی چشمتان ادامه دهید.
  • دوم، اگر چشمان شما خیلی پهن هستند، خط چشمتان را از گوشه داخلی پلک شروع کرده و از ریمل برای مژه ها استفاده کنید.
  • سوم، اگر چشمتان گود است، مژه های خود را بسته نگه داشته و در صورت ممکن خط نازک بکشید.
  • چهارم، چشمان کوچک زمانی بزرگ به نظر می رسد که خط چشم را کمی به سمت بیرون چشم ادامه دهید.
  • پنجم، برای چشمان گرد خط چشم را مقداری از پلک به سمت بیرون ادامه دهید.
  • ششم، اگر شما چشم های برآمده یا پف کرده دارید از خط چشم های درونی استفاده کنید؛ چرا که در غیر این صورت خط چشم زیر چشم به نظر می آید و چشم برآمدگی بیشتری پیدا می کند.
  • هفتم، چشم های پژمرده برای این که صاف به نظر برسد باید از خط چشم مورب استفاده کنید.
  • هشتم، در چشم های پیر قسمت بیرونی چشم ضخیم تر به نظر می رسد و برای کشیدن خط چشم از برس یا اسفنج استفاده کنید.
  • نهم، اگر شما چشم های بادامی و مناسب دارید که به چهره تان می آید باید در کشیدن خط چشم مهارت زیادی داشته باشید تا چهره تان خنده دار به نظر نرسید.

عوارض انواع خط چشم‌ ها:

استفاده از انواع لوازم آرایش چشمی مانند خط چشم ‌های مایع یا مدادی و سرمه‌ هایی که داخل چشم کشیده می ‌شوند، مشکلاتی را برای بانوان به وجود می‌ آورد. این مواد شیمیایی قادرند با بافت داخلی پلک و اشک چشم تماس پیدا کرده و وقتی با اشک چشم مخلوط و به ‌تدریج وارد سطح داخلی چشم شوند، با سفیدی و سیاهی چشم هم در ارتباط مستقیم قرار گرفته و قرنیه و ملتحمه چشم را تحت ‌تاثیر قرار می‌دهند.

جریان این مواد شیمیایی در نقاط مختلف چشم هم ممکن است باعث افزایش خطر ابتلا به عفونت‌ های چشمی ‌شود. از سوی دیگر، متاسفانه این روزها استفاده و عرضه لوازم آرایش قاچاق، نا سالم و بی‌ کیفیت هم زیاد شده است و تماس چنین موادی با چشم افراد که یکی از حساس ‌ترین اعضای بدن است،‌ خطر ابتلا به عفونت ‌های چشمی، تورم و التهاب پلک، حساسیت‌ های شدید و دردناک چشمی و سطح پلک ‌ها یا گل ‌مژه‌ و عفونت را به دنبال دارد.

درباره الهه حسینی

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *